    From: "Ajron" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkoda wyrządzona przez nieletniego.
    Date: Wed, 12 Jan 2005 16:43:37 +0100

    > nadzoru

    Wlasnie chodzi o poczucie sprawiedliwosci...

> [...]
    > sasiadow gdzie nieletni dopuszczaja sie zlych zachowan , czesto stosowane
    > sa
    > srodki wlasnie w postaci upomniec czy tez nadzoru lub zobowiazan rodzicow
    > do
    > lepszej opieki nad swoimi dziecmi a takze naprawianie szkod ponadto nie
    > sadze by przy wlasciwym wychowaniu dzieci musiano udawadniac to rodzicom
    > :)
    > zawsze sie nad tym zastanawiam hm czy gdy wszystko gra w relacjach miedzy
    > rodzicem a dzieckiem , dziecko wybije celowo sasiadowi szybe ? mysle , ze

    Dzieciak ma juz nie jeden "wystepek" na swoim koncie, sasiadowi w
    samochodzie wybil szybe, ale niestety mozna to tylko domniemac.
    Szyba wybita z łuku, a widziano tego dzieciaka na pare minut przez zajsciem
    jak bawi sie łukiem wlasnie (troche smiesznie brzmi, ale fakt).
    Co do relacji miedzy rodzicami a dzieckiem, to chyba nie bardzo w tym domu
    jest wszystko poukladane, ale rodzicow na zaplacenie mi odszkodowania
    napewno stac.
    Mnie wlasnie to zawsze zastanawia... ze ktos kogo stac na zaplacenie
    odszkodowania czy jakies kary, to nie placi i bedzie sie bronil do upadlego,
    a ktos kto ledwie wiaze koniec z koncem zawsze poniesie kare... wychodzi na
    to ze wiekszosc bogatych jest nieuczciwa i nie ma poczucia sprwiedliwosci
    spolecznej, a biedni jednak w wiekszosci sa uczciwi. Tez macie takie
    wrazenie ?

    Reasumujac:
    Dziekuje bardzo za pomoc.
    Z tego wychodzi, ze bede musial udac sie do sadu rodzinnego z pozwem.
    Jeszcze tylko musze przebrnac przez zawilosci zwiazane z napisaniem takiego
    pozwu (jak narazie czarna magia dla mnie) :)

    Ajron.