    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szczyt w W-wie (może już było)
    Date: Fri, 30 Apr 2004 00:08:01 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc254.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c6qt5a$omt$1@inews.gazeta.pl...

    > Art. 52
    > 1.. Każdemu zapewnia się wolność poruszania się po terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyboru miejsca zamieszkania i pobytu.
    > Czy zakaz poruszania sie w wydzielonych miejscach,
    > nie jest ograniczeniem tej wolnosci?

    Nie, no pewnie. Pozwij jeszcze sąsiada, że ogrodził ogródek i przez to nie
    możesz w nim przebywać. To też narusza Konstytucję. :-) A ja chcę
    zamieszkać w Pałacu Prezydenckim? Do kogo mam napisać skargę, że
    Bo\\borowiki mnie nie wpuszczają?

    A poważnie, to wolności konstytucyjne mogą być ograniczane ustawami.Skoro
    ustawa przewiduje, że z jakiś tam powodów można zamknąć jakiś teren, to
    wszystko jest w porządku.

    > Zreszta ten zapis jest bardzo nieprecyzyjny i az
    > sie prosi by szukac liczne paradoksy
    > wynikajace z tego zapisu.

    Przepraszam, ale paradoksem jest to, co Ty piszesz. Konstytucja zawiera
    zbiór norm ogólnych. Nie próbuj jej stosować bez znajomości ustaw.