  • Data: 2006-03-08 09:02:46
    Temat: Re: Stwierdzenie nabycia spadku.
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    tadeusz napisał(a):
    > dowiedzieć, czy coś mi się ewentualnie należy i w jakiej wysokości?

    Przecież już Ci odpowiedziano - nic Ci się nie należy ze spadku po
    zmarłej, nie dziedziczysz po niej.
    Dla oceny kto dziedziczy, bierze się pod uwagę osoby żyjące w chwili
    śmierci spadkodawcy, nawet jeśli postępowanie spadkowe toczy się po
    latach i te osoby już nie żyją.
    Po zmarłej dziedziczył więc mąż (16/32), matka (6/32), bracia (po 5/32)
    A jeśli pytasz ile domu należy teraz do Ciebie, to trzeba patrzeć jak
    dalej przebiegało dziedziczenie - czyli kto żył w chwili śmierci
    kolejnych osób i w jakiej kolejności umierały (też czy ktoś nie zostawił
    testamentu). Po matce zmarłej dziedziczyły jej żyjące dzieci,
    ewentualnie wnuki. Po mężu dziedziczyłaś Ty, jego rodzeństwo i rodzice
    (jeśli nie miał dzieci).

    KG