  • 1. Data: 2004-07-25 18:48:57
    Temat: Stawiennictwo w UP?
    Od: Rafał <k...@s...w.pl>

    Witam.

    Czy istnieje możliwość zmiany terminu stawiennictwa w Urzędzie Pracy?
    W papierach, które otrzymałem z UP, nic o tym nie ma, znalazłem
    jedynie pogróżki, co będzie jak się nie stawię. :/

    Pomóżcie proszę...
    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2004-07-26 06:47:06
    Temat: Re: Stawiennictwo w UP?
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@s...w.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Czy istnieje możliwość zmiany terminu stawiennictwa w Urzędzie Pracy?

    Teoretycznie nie. Oczywiście nieboecność w wyznacznym terminie możesz
    spróbować usprawiedliwić. Masz na to 5 dni. Praktycznie jedynym powodem jest
    choroba (potwierdzona przez lekarza).

    Ale dla osób nie biorących zasiłku jest prosty sposób - każdy ma prawo do
    zgłoszenia braku gotowości do podjęcia pracy w okresie do 29 dni. W tym
    czasie posiada się status osoby bezrobotnej, a termin stawienia się
    wyznaczony zostaje po tym okresie. Osoba biorąca zasiłek miała za
    poprzedniej ustawy skracany okres pobierania zasiłku o czas braku gotowości
    do podjęcia pracy. W nowej ustawie coś jest zamotanie i nie wiem jeszcze jak
    to z tym będzie.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2004-07-26 09:41:43
    Od: Rafał <k...@s...w.pl>

    Użytkownik Waldemar Bulkowski napisał:

> [...]
    > do podjęcia pracy. W nowej ustawie coś jest zamotanie i nie wiem jeszcze jak

    Aha... A jeśli to jest osoba pobierająca zasiłek?
    I czy osoba może stawić się kilka dni wcześniej po prostu?

    Pozdrawiam
    R.

  • 4. Data: 2004-07-26 09:43:07
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    > Użytkownik Waldemar Bulkowski napisał:

    > Aha... A jeśli to jest osoba pobierająca zasiłek?

    Zgłosić brak gotowości każdy może, ale yak jak pisałem - nie wiem, czy teraz
    w przypadku osób poierających zasiłek okres ten odlicza się od długości
    pobierania tego zasiłku.

    > I czy osoba może stawić się kilka dni wcześniej po prostu?

    Nie. Ma obowiązek stawiać się w wyznaczonych terminach.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl