  • 1. Data: 2004-04-25 09:09:24
    Temat: Starsza osoba z utratą poczucia rzeczywistości .
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Moja matka w mieszka samotnie we własnym mieszkaniu .
    Ma 80 lat od pewnego czasu nie rozpoznaje wartosci pieniądza
    i nie płaci za mieszkanie , telefon , potrafi w ciągu trzech dni wydać
    całą emeryturę . Powstają w związku z tym sytuacje które
    mnie bezpośrednio obciązają finansowo , gdyż muszę pokrywać
    jej płatnosci z moich niewystarczających zarobków mojej rodziny .
    Chciałbym cześciowo zabezpieczyć część emerytury na pokrycie
    obowiązkowych opłat , nie wiem jak do tego podejść
    od strony prawnej aby to nie wyglądało na to
    że bezpodstawnie dysponuje matki emeryturą .
    Gdzie mam się udać i jak uzyskać zgode na prawo
    do dysponowania częscią emerytury mojej matki i
    dokonywania opłat jej imieniu .
    Prosze o poradę

    Bogdan

  • 2. Data: 2004-04-25 09:49:23
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    aby to nie wyglądało na to
    > że bezpodstawnie dysponuje matki emeryturą .

    a nie myslales o zalozeniu Mamie konta osobistego i stalych zleceniach na
    dokonywanie stosownych oplat? Wiem, ze to tylko polsrodek i do tego
    klopotliwy, ale nie bedziesz musial wowczas podejmowac innych krokow.
    pozdrawiam! zbisa

  • 3. Data: 2004-04-25 10:32:00
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę
    gdyż mamie bank kojarzy sie z czymś negatywnym .
    Poza tym w jej mentalnosci liczy się
    bezpośrednie otrzymywanie emerytury od listonosza .

  • 4. Data: 2004-04-25 10:47:35
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moja matka w mieszka samotnie we własnym mieszkaniu .
    > Ma 80 lat od pewnego czasu nie rozpoznaje wartosci pieniądza

    Ubezwlasnowolnienie.
    Pozdr

  • 5. Data: 2004-04-25 12:04:56
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    tylko tak bo zus nie wypłąci emerytury innej osobie
    która nie jest do tego uprawniona
    jeśli nie "zagadasz" z listonoszem:))
    to tylko ubezwłasnowolnienie
    taki papier wrzucasz do zus i po sprawie

  • 6. Data: 2004-04-26 10:14:07
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bogdan wrote:

    > Takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę
    > gdyż mamie bank kojarzy sie z czymś negatywnym .
    > Poza tym w jej mentalnosci liczy się
    > bezpośrednie otrzymywanie emerytury od listonosza .

    Ciezko sie z tym pogodzic. ale nie msz wyjscia...
    Albo placisz, albo przyjanmiej czesciowo mame
    ubezwoasnowolniasz..

    Boguslaw