  • 11. Data: 2013-01-09 15:42:48
    Temat: Re: Sprzedaż udziałów we współwłasności + lokalu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 15:36:40 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A u was biją Murzynów.

    Albo jesteś niereformowalny albo zwykła świadoma recydywa;)

  • 12. Data: 2013-01-09 15:54:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 15:42, Kris pisze:

    > Albo jesteś niereformowalny albo zwykła świadoma recydywa;)

    Albo jesteś za głupi, żeby poprawnie pisać, albo robisz to mając na celu
    zakłócenie automatycznego przetwarzania danych (art. 268a par.1) ;->

  • 13. Data: 2013-01-09 16:16:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 15:54:23 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Albo jesteś za głupi, żeby poprawnie pisać, albo robisz to mając na celu
    >
    > zakłócenie automatycznego przetwarzania danych (art. 268a par.1) ;->

    Netetykieta:(http://www.taat.pl/article/netykieta/in
    dex.php#B.IV)
    PKT B.IV, ppkt 15 jednak mimo wszystko nawet Tobie trzeba dać szanse i można
    skorzystać z ppkt 14. Ale pozwól że innym razem bo teraz mi się nie chce;))

  • 14. Data: 2013-01-09 17:08:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 16:16, Kris pisze:

> [...]
    > i można skorzystać z ppkt 14. Ale pozwól że innym razem bo teraz mi się nie chce;))

    Zawijaj uprzejmie wiersze, osobo o niedostatecznej inteligencji.

    Możesz to łaskawie uczynić naciskając taki duży przycisk z napisem ENTER
    lub RETURN albo ustawiając właściwe parametry w swoim czytniku, o ile
    nie jest to jakieś tandetne gówno które takiej opcji nie posiada.

    Uprzejmie pozdrawiam i życzę przyrostu liczby szarych komórek.

  • 15. Data: 2013-01-10 00:27:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2013, poszukiwacz wrote:

    > Witam,
    > Mam zamiar sprzedać część udziałów we współwłasności w starej
    > kamienicy. Razem z tą częścią udziałów zamierzam przekazać
    > nabywcy lokal mieszkalny który objąłem
    > na wyłączny użytek za zgodą pozostałych współwłaścicieli.

    Ty, imiennie Ty?
    (w przeciwnym przypadku powinieneś zaznaczyć: "w roli
    aktualnego właściciela lokalu")
    Odróżniasz obciążenie podmiotowe od przedmiotowego?
    Jeśli jest dosłownie tak jak piszesz, to oni zobowiązali
    się *TOBIE* udostępnić (albo jak wolisz: pozwolili wykorzystać)
    rzeczony lokal.
    Zgodzisz się może, że to co innego, niż zgoda na korzystanie
    z tego "dodatkowego" lokalu przez *każdoczesnego właściciela*
    udziału (tego aktualnie Twojego)?

    Osobna sprawa, to umowny "podział przez używanie", jakoś
    mądrze to się nazywa, i być może jest do obrony również
    przy przenoszeniu własności.
    Ale ze względu na pewną niesymetrię podziału nie jest to
    dla mnie oczywiste.
    Jak chodzi o formalizację patrz niżej:

    > Na tą okoliczność podpisałem
    > protokół zdawczo-odbiorczy lokalu z zarządcą nieruchomości,
    > a innych dokumentów na to nie mam bo wiadomo - nie doszło
    > do zniesienia współwłasności więc nie mogę mieć oddzielnej
    > księgi wieczystej bo nie mogę wyodrębnić tego lokalu.
    >
    > Stąd pytanie: Jak w akcie notarialnym opisać przekazanie tego
    > lokalu dla nabywcy udziałów.

    Moje zastrzeżenia można przetłumaczyć na formalne pytanie:
    czy to co "uzyskałeś" od pozostałych właścicieli nie jest
    aby służebnością osobistą, ewentualnie użytkowaniem?

    Jeśli tak, to kłopot jest prosty: są to prawa niezbywalne.
    Od art.244 gdzieś ponad 300, polecam:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,201
    20428,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    ...i czekam na komentarze ;)

    pzdr, Gotfryd