  • 1. Data: 2013-01-07 19:26:32
    Temat: Czy poszkodowany może przyjąć korzyść materialną?
    Od: "CPL" <n...@s...com>

    Opisywałem na grupie problem młodzieńca, który przez głupotę nawywijał z
    art190 kk. Będąc przesłuchiwany w charakterze świadka przyznał się -
    wiadomo - kara będzie niższa.Prowadzący śledztwo aspirant zaproponował
    udział mediatora (konflikt między
    młodzieńcem a "ofiarą" trwał kilka lat, a groźby to epilog sprawy). Dodał
    też, żeby próbował na własną rękę porozumieć się z poszkodowanym i
    przeprosić. Pytanie - czy postawienie sprawy tak - "ty wycofujesz
    oskarżenie, ja w ramach zadośćuczynienia daję ci np 500 zł" - to dozwolona
    metoda działania? W sądzie pewno byłaby grzywna 1000 zł - wstępnie taką
    ustalił prokurator. W tym wypadku zyskuje jedynie skarb państwa. W innym i
    oskarżony i poszkodowany. Tylko czy tak można w świetle prawa?