    From: " bobesh" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Date: Thu, 12 Oct 2006 09:06:16 +0000 (UTC)

    Schwester <j...@c...com> napisał(a):

    > Czemu od razu wałek?
    > Wydaje mi się taka praktyka częsta w przypadku np. sprzedaży wysyłkowej.
    > Ktoś kupuje jakiś towar w sklepie internetowym i robi natychmiast
    > przelew (który sprzedawca księguje), a sprzedawca dopiero zaczyna się
    > martwić skąd wziąć towar i leci do hurtowni albo sprowadza z
    > kilkudniowym opóźnieniem.
    > Na allegro też często są dopiski, że towar wysyłam dopiero za 2
    > tygodnie, czylki ktoś zbiera zamówienia i kasę a dopiero potem kupuje towar.

    Zgadza się. Ale na księgowanym przelewie nie ma, że to zapłata za taką a taką
    fakturę, bo tej faktury nie ma.
    Faktura jest wystawiona dopiero jak towar jest na magazynie z
    adnotacją "zapłacone" przelewem z dnia itd.
    Innymi słowy - kase możesz wziąć wcześniej - nie ma przeszkód, fakture
    wystawić możesz dopiero na towar jak go masz.
    Zresztą w sytuacji o której piszesz doskonale sprawdzają się faktury pro-
    forma.

    regards

    bobesh