  • Data: 2006-10-12 12:30:22
    Temat: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Od: " bobesh" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Kupowałem kiedyś program który sprzedawca dopiero miał sprowadzić.
    > Żeby sprowadził musiałem dokonać przedpłaty. Po przedpłacie została
    > wystawiona faktura
    > a towar dopiero za dwa tygodnie dostałem.
    > Firma spora znana i uznana, więc nie podejrzewam tutaj jakiegoś błędu
    > jej strony.

    To nie ma nic do rzeczy. Zapłaciłeś, dostarczą za dwa tygodnie, bo takie są
    warunki umowy. To jest tylko kwestia dostawy, bo właścicielem tego programu
    już mogli być w dacie wystawienia Tobie faktury, tyle, że nie mieli go w
    magazynie.
    Sam tak robię często. Kupuję coś, co przyjdzie do mnie z większą dostawą za
    tydzień powiedzmy. Ale już zapłąciłem za to - faktura dla mnie została
    wystawiona (choć fizycznie towaru nie mam) i moge Ci to już sprzedać. Ba -
    mogę zlecić wysyłkę od razu do Ciebie. I towaru nie bedę oglądał na oczy, ale
    w dacie sprzedaży Tobie _formalnie_ będę jego właścicielem.
    W przypadku o którym piszesz (sam tak robię często) odbyło się to pewnie w
    ten sposób, że firma, w której złożyłeś zamnówienie i dokonałeś przedpłaty w
    tym samym dniu złożyła zamówienie u producenta czy też dystrybutora. Niechaj
    to będzie dnień 10.10.2005 przykładowo.
    I teraz firma ma fakturę z datą 10.10.2005 od producenta, Tobie mogą wystawić
    z datą również 10.10.2005 (lub późniejszą) i wszystko gra, choć towar
    przyjdzie do Ciebie dopiero za dwa tygodnie, bo tyle trwa logistyka. Ale
    księgowo i formalnie wszystko gra - tego samego dnia firma kupiła i sprzedała.
    Wątkotwórca pytał o sutację, gdy firma wystawi Ci fakturę 10.10.2005 a kupi u
    producenta dopiero 20.10.2005. Pytanie zatem - co firma sprzedała w dniu
    10.10.2005??

    bobesh