  • Data: 2006-10-12 13:55:28
    Temat: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12-10-2006 o 15:21:17 bobesh <b...@g...pl> napisał(a):

    > Nic. Bank udziela mi pożyczki. Niczego mi nie sprzedaje toteż i nie
    > wystawia
    > faktury :}}
    > Nie pamietam dokładnie mechanizmów bankowych, ale czy nie jest tak, że
    > kowta
    > udzielonych kredytów nie może być wyższa niźli środki własne banku
    > + jakiś
    > tam fundusz gwarancyjny?

    Bank sprzedaje Ci pieniądze a zapłatą jest procent. Wszytsko by grało
    gdyby nie to że
    bank sprzedaje Ci pieniądze których nie ma - bo przecież depozytariuszom
    one nie znikają
    nagle z rachunków. Obecnie mamy stope rezerw obowiązkowych bodajże 3,5%
    czyli z każdej setki
    bank może wypłacić nie mniej niż czypiendziesiąt, albo patrząc z drugiej
    strony - jak zdeponuyjesz
    złotówkę to bank udzieli z tej złotówki do 100/3,5 zł kredytów.
    Środki własne banku to jest kropla w morzu, a w razie krachu fundusz
    gwarancyjny nie zwróci
    Ci więcej niż 20k.
    To jest dopiero biznes - i to zupełnie legalny - mimo że pieniądz który
    dostajesz nigdy nie istniał
    poza systemem komputerowym.

    pozdrawiam