    From: Falkenstein <f...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż softu OEM
    Date: Sat, 24 Jul 2004 12:05:07 +0200
    <cdnrma$o6a$1@news.onet.pl> <cdo5he$b6j$5@inews.gazeta.pl>
    <cdo5t6$cof$1@news.onet.pl> <cdoau4$7cj$5@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdok24$cue$1@news.onet.pl>
    <o...@p...interia.pl> <cdp0jt$4v2$1@news.onet.pl>
    <o...@p...interia.pl> <cdqimt$qof$1@news.onet.pl>
    <cdqrqv$cqn$1@inews.gazeta.pl> <cdrboc$ip3$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cds5gq$sn5$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cds78g$8mk$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdse8k$28$2@news.onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2004 03:33:16 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Goomich rzecze:
    >
    > Ufff.... Sprawa dotyczy tego, że pewne osoby mącą tutaj wodę i
    > rozwadniają dyskusję na problematykę, którą student prawa poznaje na
    > pierwszej lekcji - czyli to, że treści umów NIE SĄ swobodne lecz
    > ograniczane aktami wyższego rzędu.

    Tak. Ale tylko wówczas gdy ustawa wprost, czy to przez wyraźne
    zastrzeżenie, że odmienne postanowienia są nieważne, czy też przez
    przepisy karne wyłącza zawarcie w umopwie okreslonych postanowień. Np nie
    mozna skracać i przedłużac terminów przedawnienia, zawierać w umowach
    klauzul wymienionych w KC jako niedozwolone, zawierać umów o pracę na
    warunkach mniej korzystnych niz wskazane w KP, zawierać umów o oddanie w
    stan niewolnictwa ani umów z zastrzeżeniem zabójstwa jednej ze stron.

    Natomiast, czego pewna osoba nie chce zauwazyć, żaden przepis nie zabrania
    zawarcia umowy nazywanej powszechnie, choć niewłaściwie "licencją OEM". Bo
    to, że ustawa jakiejś umowy nie przewiduje ie oznacza jeszcze że jej
    zabrania.

    > Pewne osoby zaś próbują wmówić coś przeciwnego na dodatek twierdząc,
    > że kliknięcie - cokolwiek by to miało znaczyć - dostaczenie oznacza moją
    > wolę - oczywiście tą którą oni by chcieli.
    > Podczas gdy ono oznacza li tylko, że chcę zainstalować program. Nic
    > więcej.

    Co zatem dostatecznie wyrażałoby wolę? Podpisanie się na ekranie? Masz
    wolę - klikasz tak, NIe masz woli - klikasz Nie. Odpowiada ci umowa -
    klikasz tak, nie odpowiada ci umowa - kilkasz Nie, i kupujesz wersję BOX

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej