  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Sprzedaż aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 23 Apr 2010 12:44:23 +0200

    Johny wrote:

    > Mam ma?? zagwozdke dotycz?c? licencji na wykorzystanie bazy MySQL. Jest
    > to licencja typu GPL. Chce napisaae aplikacje w PHP, która bedzie
    > korzysta?a z tej?e bazy, jako no?nika danych. Licencja GPL stanowi, ?e
    > je?li wykorzystam elementy kodu danej aplikacji to swoj? aplikacje musze
    > udostepniae na takiej samej licencji (GPL), czyli za darmo. W tym
    > przypadku nie bede korzysta? z kodu MySQL'a (serwer), ale sa jeszcze
    > biblioteki "??czoce" PHP z MySQL'em (st?d wynika moja niepewno?c)/ Swoj?
    > aplikacje chcia?bym sprzedawaae i pozostaae w zgodzie z prawem. Czy
> [...]

    Trochę to enigmatycznie napisałeś, jeśli masz na myśli aplikację napisaną
    w PHP która po prostu korzysta z bazy MySQL (ale samego serwera MySQL nie
    dołączasz do swojego programu) to nie widzę problemu. Inaczej mówiąc
    taką, którą dostarczysz klientowi w postaci kodu PHP, a on ją już sobie
    uruchomi korzystając z własnego interpretera PHP i własnego serwera
    MySQL. Analogicznie każdy program napisany pod Windows wymaga tego
    systemu do działania, ale nie musisz przecież posiadać jakiejkolwiek
    licencji Microsoftu żeby go rozprowadzać. Jeśli serwer MySQL byłby
    integralną częścią Twojej aplikacji to sprawa byłaby już nieco bardziej
    skomplikowana.

    --
    cokolwiek