eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedawca allegro odmawia sprzedaży, po chwili towar znowu na allegro › Re: Sprzedawca allegro odmawia sprzedaży, po chwili towar znowu na allegro
  • Data: 2014-05-31 23:37:26
    Temat: Re: Sprzedawca allegro odmawia sprzedaży, po chwili towar znowu na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 May 2014, Ajgul wrote:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał
    >
    > czyli mogę wygrać aukcję i nigdy nie zapłacić, ani odebrać towaru,
    > a kontrahent musi go trzymać dla mnie do końca świata?
    > bo mam "umowę"?

    Kto Ci takich głupot nagadał?
    Wierzyciel reaguje po upłynięciu terminu płatności z regulaminu
    allegro - a z kolei z KC wynika, że data wpłaty to dana znalezienia
    się pieniędzy w posiadaniu wierzyciela, czyli na jego koncie, nawet
    jeśli jest to konto PayU, a nie data w której dłużnik "stara się
    zapłacić".
    Wierzyciel (sprzedawca) wysyła więc 8. lub późniejszego dnia (a nie
    w terminie wziętym z kapelusza) informację, że w związku z brakiem
    wpłaty umowę uznaje za niedotrzymaną i spuszcza klienta na drzewo.

    > właśnie po to jest wadium,

    Głupoty gadasz.

    > a aukcja bez tego, to ślizganie po gównie

    Głupoty gadasz.
    Można zablokować "zawieszanie w próżni" i zarówno regulamin allegro
    jak i Kodeks Cywilny pozwalają zrobić to doskonale.

    > nie wiem co sąd orzekł w sprawie aukcji na allegro, ale na pewno "ochrona"
    > niepłacącego zwycięzcy aukcji nie sięga za daleko.

    No bo NIE SIĘGA.
    To Ty piszesz o jakiejś nieistniejącej nierzeczywistości :|

    Przecież cały flejm jest o to, że sprzedawca postanowił sobie olać
    regulamin allegro, na który zgodził się wystawiając aukcję, i narzucić
    sprzeczne z regulaminem warunki.

    pzdr, Gotfryd