    From: " " <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzeczność umowy-zlecenia z obowiązkami
    Date: Sat, 24 Mar 2012 19:36:22 +0000 (UTC)

    > No logiki w tym nie ma.
    > Jak zlecenie, to nie "wykonawca".
    > Chyba że to umowa o dzieło z tytuł wpisałes nie ten.

    Nie tylko w tym nie ma logiki. Dlatego tak się boję, że mnie potem zjedzą w
    jakimś sądzie. Nagłówek umowy:

    Umowa zlecenie

    > Tak w sprawie formalnej (nie mam dobrego pomysłu, ale jesli
    > ktos ma miec, to przecież jasne że ta informacja jest potrzebna):
    > to w końcu jakie obowiazki masz wpisane w umowie?

    Wstawili coś, co można określić mianem "wszystko":

    ==============
    1. W ramach niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się na zlecenie
    Zleceniodawcy do:

    a) Zarządzenia oraz administrowania wydzieloną częścią działu
    programistyczno informatycznego Zleceniodawcy oraz działu obsługi
    klienta.

    b) Organizacji, implementacji i bieżącej administracji systemami oraz
    zasobami elektrycznymi, informatycznymi, technicznymi,
    programistycznymi, serwisowymi i zapleczowymi Zleceniodawcy.

    c) Planowania, budowania i sprawowania nadzoru nad zespołem
    zleceniobiorców, podwykonawców oraz pracowników, współpracowników,
    rotacją (powstrzymywanie lub skuteczne niwelowanie)

    d) Przygotowywania raportów na potrzeby zewnętrznych klientów
    Zleceniodawcy, oraz zarządu.

    e) Doradztwa Zarządowi i Menadżerom Spółki w zakresie podejmowania
    właściwych decyzji programistycznych, informatycznych, personalnych
    oraz szkoleniowych.

    f) Wdrożenia i sprawowania bieżącej administracji systemu nadzoru,
    jakości oraz szkoleń działu programistyczno informatycznego.

    g) Współpracy z innymi działami Zleceniobiorcy.

    h) W razie potrzeby doradztwo także wobec klientów zewnętrznych.

    i) Badania i analizy potrzeb programistyczno informatycznych
    Zleceniodawcy.

    j) Podnoszenie jakości, efektywności i poziomu działania zespołu
    programistyczno informatycznego.

    k) Przygotowania oraz wdrażania specyfikacji technicznych oraz planów i
    programów wdrożeniowych, optymalizacyjnych modernizacyjnych i
    optymalizacyjnych w dziale oraz działach technicznie podległych i
    zależnych.

    l) Przygotowania materiałów dla współpracowników, podwykonawców,
    z1eceniobiorców.
    =============

    > Masz kierownika, czy tylko "oddajesz" gotowe konfiguracje?
    > Bo praca "od-do" jest jednym z kryteriów, ale nie jedynym.

    Jak widać z zakresu obowiązków, muszę mieć szefa, bo przecież codziennie nie
    da się tego wszystkiego robić. I mam.

    > No celuja w umowę o dzieło.
    > Skad wziałes "zlecenie"?

    Taki jest tytuł umowy.

    > Nie podałes TYCH OBOWIAZKÓW wg umowy!

    Już tak. Cała umowa ma 3 strony maczkiem z masą kar umownych, zastrzeżeń itp.
    Nawet z gwarancją na pielęgnację ew. napisanego oprogramowania po jej ustaniu,
    przekazaniem praw autorskich...

    Nie pytajcie, dlaczego podpisałem... Mam 50+ i byłem zdesperowany. To moje
    pierwsze zlecenie. Nie spodziewałem się, że to może być jakiś przekręt. Umowa
    zawiera progresywną tabelę płac za każdy miesiąc. Na starcie jest g... ale
    rośnie do sensownej wartości. Obowiązuje do końca przyszłego roku.