  • Data: 2012-03-25 08:32:05
    Temat: Re: Sprzeczność umowy-zlecenia z obowiązkami
    Od: " " <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(a):
    > <l...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > gdybym byl w tej sytuacji to juz bym zaczynal prowadzic liste przepracowanych
    > godzin, wykonanych czynnosci oraz nosic przy sobie dyktafon...

    Niestety, słusznie się obawiam. Znalazłem opinie o firmie. Wcześniej była
    tylko jedna, krótka i negatywna. W lutym/marcu pojawiły sie obszerniejsze.
    Mowa w nich o niejasnej i miejscami sprzecznej z prawem umowie-zleceniu, a w
    drugiej o tym, że nie płacą i naciągają na kary. I inne rzeczy, które
    zauważyłem. Jakbym sam pisał o swoich obawach.

    Wymyśliłem tylko tyle, żeby jutro z rana złożyć pismo:
    - że muszę mieć pisemne polecenie instalowania oprogramowania i łączenia
    komputerów, skoro zabrania tego umowa,
    - że niezbędne jest przeszkolenie z pozostałych obowiązków (Odmówiono mi. W
    cztery oczy.).

    Nie wiem jednak, co zrobić, jeśli odmówią potwierdzenia przyjęcia. A odmówią.
    Nie mogę ptzecież odmówić pracy:

    "W przypadku odstąpienia od Umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy,
    Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości" (150% tego, co zarobiłbym w
    sumie pracując do końca przyszłgo roku). Oraz "utracone korzyści".

    Z drugiej strony, nie mogę wykonywać czynności, których zabrania mi umowa, bo
    wtedy jak najbardziej mają podstawy do kary.

    Czy ktoś zna prawo na tyle, żeby powiedzieć, co powinienem zrobić?

    Jeszcze jedno. W umowie jest taki zapis:

    "2. Strony zgodnie ustalają, że Zleceniobiorca będzie realizował
    przedmiot umowy w dniach otwarcia centrum operacyjnego, które
    funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach jego otwarcia od 7:45
    do 16:00, opcjonalnie do 18.00 wg dodatkowych ustaleń z założeniem
    realizacji ustaleń normy (8 godzin na 1 dzień realizacji zlecenia)."

    Czy mają *obowiązek* potwierdzić mi pisemnie polecenie, żebym został dłużej?
    Jak dotąd, nie było takiej sytuacji przy świadkach, jedynie "sugestie" w
    cztery oczy.