  • 1. Data: 2010-11-09 16:25:39
    Temat: Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie firma o nazwie
    "Firma Handlowa TM Jan Iksiński"
    z jakimś adresem.
    Przeciw firmie o takiej nazwie został napisany pozew cywilny (sprawa
    konsumencka). Sąd teraz domaga się uzupełnienia pozwu przez:
    "sprecyzowanie oznaczenia strony pozwanej przez wskazanie jako
    pozwanego Jana Iksińskiego z podaniem jego adresu zamieszkania
    (jeśli jest inny niż adres działalności gospodarczej), bądź
    wskazanie formy organizacyjnej strony pozwanej jeśli jest nią osoba
    prawna lub inna jednostka organizacyjna mająca zdolność prawną"

    Firma ta jest zarejestrowana i ma siedzibę w innym mieście niż
    sklep, w którym kupiłem towar (jako konsument).

    Pan Iksiński jest prezesem zarządu i reprezentuje firmę, jak
    twierdzi KRS. Firma jest tam zarejestrowana pod nazwą, jak podałem
    na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.

    Czy muszę szukać adresu prywatnego tego pana, czy wystarczy tylko
    wskazać siedzibę firmy?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2010-11-09 16:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 17:25, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Pan Iksiński jest prezesem zarządu i reprezentuje firmę, jak
    > twierdzi KRS. Firma jest tam zarejestrowana pod nazwą, jak podałem

    Firma Handlowa TM Jan Iksiński nie podlega wpisie do KRS. Musisz
    pozywać pana Iksińskiego pod jego adresem zamieszkania.

    > na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.
    >
    > Czy muszę szukać adresu prywatnego tego pana, czy wystarczy tylko
    > wskazać siedzibę firmy?

    Pozew może być doręczony również do miejsca pracy pozwanego.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-09 16:43:24
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Sam napisałeś, że jest KRS, więc osoba prawna:
    > Pan Iksiński jest prezesem zarządu i reprezentuje firmę, jak
    > twierdzi KRS. Firma jest tam zarejestrowana pod nazwą, jak podałem
    > na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.

    Nie napisałeś w pozwie czy pozywasz faceta czy firmę i sąd tego nie
    wiedział (albo napisałeś niejasno). Stąd pytanie.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2010-11-09 17:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ibbslv$28o$1@news.onet.pl...
> [...]
    > na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.
    >
    > Czy muszę szukać adresu prywatnego tego pana, czy wystarczy tylko

    W KRS rejestrowane są takie podmioty, które mają własną osobowość prawną.
    Wóczas nei pozywasz Iksińskiego, tylko firmę. Nazwa Firma Handlowej TM Jan
    Iksiński sugeruje, że jest to indywidualnie prowadzona działaność
    gospodarcza. Wówczas faktycznie sensowne jest pozywanie przedsiębiorcy.
    Jego adres znajdziesz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych, a nie w KRS.
    Jesli Twoją firmę widać w KRS, to raczej będziesz pozywał firmę, a nie
    osobę. Podaj nr REGON tej firmy, to ktoś z nas sprawdzi i Ci odpisze, co to
    za firma.

  • 5. Data: 2010-11-09 17:22:55
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeśli masz takie pismo z sądu to możesz załączając je (to ważne, bo stanowi
    tzw. podstawę prawną) ustalić adres pozwanego poprzez specjalne biuro w MSWiA
    (druk wniosku do pobrania na stronie).
    Wiąże się to z umiarkowaną opłatą (18 zł) i niestety trwa minimum miesiąc lub
    dłużej).

    -----

  • 6. Data: 2010-11-09 18:38:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.11.2010 18:11, Robert Tomasik wrote:
    > będziesz pozywał firmę, a nie osobę. Podaj nr REGON tej firmy, to ktoś z
    > nas sprawdzi i Ci odpisze, co to za firma.

    Sam też może to zrobić:

    http://www.stat.gov.pl/regon

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-11-09 18:56:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam też może to zrobić:
    >
    > http://www.stat.gov.pl/regon

    Pewnie i nikt z nas w innym miejscu by tego nie robił, ale jak pytający nie
    potrafił dotąd odróżnić osoby prawnej od fizycznej, to Twój link tego nie
    zmieni.

  • 8. Data: 2010-11-09 18:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

    > W KRS rejestrowane są takie podmioty, które mają własną osobowość prawną.

    Niby napisałeś prawdę, ale całkiem tak... po adwokacku ;)
    W KRS są *również* rejstrowane osoby fizyczne prowadzące DG, tyle
    że *dobrowolnie* (mogą, ale nie muszą - mogą w EDG).
    Z faktu rejestracji w KRS nie wynika więc NIC (poza tezą, że nie
    chodzi o przedsiębiorcę którego nie stać na własny ZUS).

> [...]
    > gospodarcza. Wówczas faktycznie sensowne jest pozywanie przedsiębiorcy. Jego
    > adres znajdziesz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych, a nie w KRS.

    Kiedy w tym stwierdzeniu jest błąd.
    FH TM Jan Iksiński jak najbardziej ma prawo być wpisany do KRS,
    wtedy *nie* jest wpisany do EDG!

    > nr REGON tej firmy, to ktoś z nas sprawdzi i Ci odpisze, co to za firma.

    Daj mu wędkę ;)
    http://www.stat.gov.pl/regon/

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-11-09 19:01:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Sam napisałeś, że jest KRS, więc osoba prawna:

    Stanowczo protestuję jakoby.
    A ściślej: przeciw takiemu wnioskowi z *takiego* założenia!
    Fakt powołania się na "prezesa" to co innego (rzeczywiście
    wskazuje, że chodzi o spółkę handlową), ale w KRS *mogą*
    być rejestrowane osoby fizyczne!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-11-09 19:02:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, Liwiusz wrote:

    > Firma Handlowa TM Jan Iksiński nie podlega wpisie do KRS.

    Ale *może* tam być wpisana, o ile nie jest wpisana do EDG...

    pzdr, Gotfryd