    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawdzanie plecakow w sklepach
    Date: Fri, 11 Jun 2004 12:57:45 -0500

    kolom wrote:

    > Witam
    >
    > Sytuacja jest nastepujaca: podchodzac do kasy w supermarkecie pani kasjerka
    > prosi o pokazanie zawartosci plecaka. Dla swietego spokoju pokazuje, pani
    > dziekuje i kasuje moje zakupy.
    >
    > A co jesli nie pokaze zawartosci plecaka?? Jakie uprawnienia ma ochrona
    > slepu, czy moze np zazadac ode mnie okazania dowodu osobistego??
    > Wzywa w takich przypadkach policje lub straz miejska - ok, czy moga pozniej
    > zostac nalozone na mnie koszty przyjazdu tejze??

    Było, było, było.
    Nic nie musisz. Co najwyżej możesz, tak jak to robisz teraz. Dla
    świetego spokoju.
    Jeśli ochrona będzie coś podejrzewać, to dalej możesz, ale nie musisz
    nic pokazywać.
    Jak się postawisz to po prostu wezwą policję i wtedy już musisz.
    Nie ma mowy o żadnych kosztach.
    Ochorna ma cię prawo zatrzymać siłą do czasu przyjazdu policji jeżeli
    będziesz się upierał, że ty już chcesz iść.