    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f54b870$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <LE45H.491760$wl6.445702@fx10.ams1>
    <5f5547c8$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <P8A5H.187989$lz3.91785@fx37.ams1>
    <5f5a592e$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <L7x6H.264900$C24.147965@fx13.ams1>
    <5f5aa482$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <gVx6H.528776$qj7.107300@fx04.ams1>
    <5f5b028b$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdV6H.144943$cv1.36152@fx01.ams1>
    <5f5c7e18$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <Vr%6H.375461$jbb.194020@fx44.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 12 Sep 2020 12:47:29 +0200

    > Nie jest bez znaczenia, bo jeśli się działa w ramach pracy to się
    > reprezentuje pracodawce, więc się dużo bardziej uważa co się mówi. W
    > końcu też można mieć swoje prywatne zdanie inne od pracodawcy.

    To w sumie tym gorzej... Znaczy że naprawdę w swoje porąbane teorie
    wierzy. Jakby gadał głupoty pod mundurem, bo tak mu kazali, to jednak
    trochę niższy kaliber niż w te głupoty wierzyć.

    > Modus operandi implikuje powszechność zjawiska, a ten punkt to jeszcze
    > jest tu do udowodnienia :)

    To może inaczej - wtedy sprawy o trzy działki dilerskie marychy były na
    porządku dziennym. Jak myślisz - skąd się brały takie sprawy? Dziesiątki
    tysięcy śledczych infiltrowało środowiska miłośników trawki i
    antyterroryści precyzyjnych uderzeniami likwidowali hurtowników z trzema
    działami, czy właśnie wyglądało tak że szukali komuś roweru w plecaku a
    znaleźli maryśkę w kieszeni? Ty zdaje się u nas nie mieszkasz, więc ci
    powiem - tak to właśnie do niedawna wyglądało - łazili sobie krawężniki
    i legitymowali ludzi od tak sobie bez żadnego trybu. Na przykład na
    zasadzie, że kto to widział żeby w zimę rowerem, to go przetrzepiemy.
    Dwadzieścia lat temu ludzie uważali to za normalne, dziesięć lat temu
    budziło zdziwienie że można się temu sprzeciwiać, dopiero od niedawna
    powstał sprzeciw przeciwko instytucji "rutynowej kontroli". Do tego
    stopnia że okazało się, że w zasadzie nie ma czegoś takiego w
    prawodawstwie... to prawo zmieniono i policja znów może trzepać
    samochody bez żadnego trybu;)

    > Zaniżają i dlatego powinni wylecieć z roboty lub zostać zdyscyplinowani,
    > a nie wylecą bo są chronieni pod obecnymi rządami.

    Przecież oni robią dokładnie to, czego od nich się wymaga - czemu
    mieliby wylecieć?

    > A Twoja teza
    > przypomnę brzmiała, że policja zawsze była do dupy, tylko terez dała się
    > bliżej poznać.

    I dalej ją podtrzymuję. Po prostu gówno wybiło. Wcześniej wszyscy
    myśleli, że policja nęka patusów i to jest ok, a jak się okazało, że
    każdy może zostać "patusem" bo ma zle poglądy, pójdzie na demonstrację
    albo akurat będzie obok takiej przechodził, to okazało się, że to nie
    jest ok. Od siebie dodam, że prawdziwymi patusami policja żyje w
    symbiozie, bo jak gdzieś mieszka pijaczek co uprzykrza życie innym to
    nic mu nie zrobią - on ma ich w dupie, a oni mu już dupy nie zawracają,
    bo przecież i tak on ma ich w dupie. Problemem są obywatele co chcą od
    policji, żeby dupę ruszyła - no ale ich na ogół da się zniechęcić w koncu.

    Dla przykładu za donalda była akcja widelec. Iluś tam kiboli (chyba koło
    stadionu polonni) otoczyła policja, zapakowali do suk, rozwieźli na
    komisariaty i tradycyjnie zarzuty napsści na losowego funkcjonariusza,
    niektórzy z niebezpiecznym narzędziem. Narzędzi nie zabezieczono, a
    potem na miejscu zadymy znaleziono jeden tytułowy widelec. Wtedy
    społeczeństwu wydawało się to ok - dzielna policja walczy z kibolami -
    chuj że nieprzepisowo, no ale ze złymi. Teraz tym złym może być każdy i
    już takie fajne to nie jest. A ja od zawsze powtarzam, że jak władza
    może jakies kurewstwo popełnić, to wcześniej czy później to zrobi - i
    się doczekaliśmy. A to nie koniec.

    --
    Shrek