    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa
    Date: Wed, 28 Jul 2004 10:28:53 +0200

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Chodzi mi o moje roszczenia do spadku po moim ojcu.

    No to od poczatku.... Spokojnie...

    Czesc spadku JEST twoja i sad ma w tym wzgledzie tylko STWIERDZIC co i jak..
    No chyba, ze spadek odrzucisz..

    > Chodzi o to, że po moim, zmarłym ojcu należy mi się część pozostawionego
    > spadku - nieruchomości. Chciałbym, aby prawnie załatwić podział tego
    > spadku.

    To sa DWIE ROZNE sprawy.
    Nabycie spadku i PODZIAL nieruchomosci wspolnej..lub zniesienie
    wspolwlasnosci..

    > Część należną mamie chciałaby ona przekazać swoim wnukom - zrzec
    > się na ich korzyść. Są to dzieci mojego przyrodniego brata, ojca oraz moja
    > niepełnoletnia córka.

    GDY juz SWOJA czesc bedzie dzielila ma pelna swobode jak to zrobi..

    > Brat mój nie był usynowiony przez mojego ojca.
    > Ja natomiast chciałbym tą nieruchomość nabyć, spłacając mamę lub wnuki
    > tzn. wycenić tą nieruchomość w/g obecnego stanu, który wymaga dużego
    > remontu, a następnie należną mamie część spłacić, jak rozumiem jest to 75%
    > całości.

    W opisywanym stanie tak..

    > Chcę to uczynić teraz, aby się nie okazało potem, że wpakowałem
    > pieniądze w remonty nieruchomości, którą mama zapisze w spadku moim
    > bratankom. Nie chciałbym mieć później kłopotów.
    > Nie wiem od czego zacząć ?

    Zaczac trzeba od stwierdzenia nabycia spadku.
    Wczoraj kotos na grupie podawal przykladowy wniosek wraz z dokumentami...

    > Prawdopodobnie muszę znaleźć rzeczoznawcę, kóry wyceni tą nieruchomość.

    Nie.. to niepotrzebne..

    > W związku z tym mam pytania:
    > Czy aby wycenić taką nieruchomość rzeczoznawca musi posiadać jakieś
    > specjalne uprawnienia - zakładam, że sprawa zostanie rozstrzygnięta w
    > trakcie jednego postępowania spadkowego o ile jest w ogóle coś takiego
    > możliwe.
    > Czy też może tego dokonać pierwsze-lepsze biuro nieruchomości i na
    > podstawie tej wyceny możemy sami ustalić kwotę spłaty części mamy i
    > zawrzeć umowę spłaty części mamy w trakcie sprawy spadkowej ?

    Sami sobie wycenicie i od tego zaplacicie NALEZNY podatek...
    Jak sie US-owi nie bedzie podobalo to sam wyceni...

    Jak siepanu nie bedzie podoblala wycena US-u, to wyceni rzeczoznawca..
    zpalaci za to US lub pan, ale to inna sprawa...

    > Poza tym zastanawia mnię czy coś takiego załatwię podczas jednej sprawy
    > spadkowej ? Tzn. podział spadku i przejęcie części mamy na uzgodnionych
    > zasadach.

    raczej nie..

    > Czy też przeprowadzić najpierw sprawę spadkową pomiędzy mną i mamą, a
    > dopiero potem kupić mamy część ?

    > To jest to, co wcześniej opisałem.
    > Sorry, ale nie znam nazw i języka prawnego, dlatego wybaczcie :)

    Nie ma co przepraszac...
    znazcy chialby Pan splacic pozostalych spadkobiercow - nie ma problemu...

    Boguslaw