    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa
    Date: Wed, 28 Jul 2004 00:21:59 +0200

    > Skąd wytrzasnąłeś 75%??
    > Najpierw trzeba wiedzieć ile jest osób uprawnionych do dziedziczenia.
    > Cała nieruchomośc jest masą spadkową? Może w części współwłaścicielem
    > jest matka? W takim przypadku /hipotetycznie/ może masę spadkową
    > stanowić tylko 50% nieruchomości - z czego _również_ będzie
    > dziedziczyła matka - o ile nie było testamentu itp itd.

    Spadkobiercy to mama i ja.
    Ponieważ masa spadkowa stanowi 50% całości, bo mamy jest druga połowa czyli
    50%
    to licząc z tych 50% pomiędzy mnie i mamę daje 75% całości domu (50% jej
    własność + 25% spadku po ojcu). Mnie zaś przypada 50% po ojcu, czyli 25%
    całości.
    Mój brat nie był usynowiony, dlatego jemu się nie należy spadek po moim
    ojcu.
    Więcej spadkobierców nie ma. Testamentu także ojciec nie zostawił.
    Chyba dobrze rozumuję.

    > Podział majątku - owszem to gestia sądu.
    > Coś tak się uczepił tego /przejęcia/?

    Bo się chyba zbytnio /przejąłem/ :)

    > Może być to w formie darowizny przekazane przez pozostałych
    > spadkobierców przecież.

    Jeszcze trochę pomarudzę i sobie pójdę :)
    Która forma może być najbardziej dla nas korzystna ? Chodzi o wszelkie
    opłaty podatki itp.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl