    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa
    Date: Tue, 27 Jul 2004 18:59:20 +0200

    Dnia 27 lip o godzinie 16:57, na pl.soc.prawo, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Chodzi o to, że po moim, zmarłym ojcu należy mi się część pozostawionego
    > spadku - nieruchomości. Chciałbym, aby prawnie załatwić podział tego spadku.
    > Część należną mamie chciałaby ona przekazać swoim wnukom - zrzec się na ich
    > korzyść.

    Spadkobierca ma tylko do wyboru dwie możliwości:
    - przyjąć część spadku przypadającą na niego;
    - nie przyjmuje części spadku przypadającego na niego.
    Co zrobi z ewentualnie przyjęta częścią spadku - to inna kwestia ;)

    > Są to dzieci mojego przyrodniego brata, ojca oraz moja
    > niepełnoletnia córka. Brat mój nie był usynowiony przez mojego ojca.
    > Ja natomiast chciałbym tą nieruchomość nabyć, spłacając mamę lub wnuki tzn.
    > wycenić tą nieruchomość w/g obecnego stanu, który wymaga dużego remontu, a
    > następnie należną mamie część spłacić, jak rozumiem jest to 75% całości.

    Skąd wytrzasnąłeś 75%??
    Najpierw trzeba wiedzieć ile jest osób uprawnionych do dziedziczenia.
    Cała nieruchomośc jest masą spadkową? Może w części współwłaścicielem jest
    matka? W takim przypadku /hipotetycznie/ może masę spadkową stanowić tylko
    50% nieruchomości - z czego _również_ będzie dziedziczyła matka - o ile nie
    było testamentu itp itd.

    > Chcę to uczynić teraz, aby się nie okazało potem, że wpakowałem pieniądze w
    > remonty nieruchomości, którą mama zapisze w spadku moim bratankom. Nie
    > chciałbym mieć później kłopotów.
    > Nie wiem od czego zacząć ?

    Wnieść sprawę o podział masy spadkowej do odpowiedniego sądu.

    > .....zakładam, że sprawa zostanie rozstrzygnięta w trakcie jednego postępowania
    > spadkowego o ile jest w ogóle coś takiego możliwe.

    Może być - jeżęli spadkobiercy nie będą się odwoływać i są zgodni co do
    podziału.

    > Poza tym zastanawia mnię czy coś takiego załatwię podczas jednej sprawy
    > spadkowej ? Tzn. podział spadku i przejęcie części mamy na uzgodnionych
    > zasadach.

    Podział majątku - owszem to gestia sądu.
    Coś tak się uczepił tego /przejęcia/?

    > Czy też przeprowadzić najpierw sprawę spadkową pomiędzy mną i mamą, a
    > dopiero potem kupić mamy część ?

    Może być to w formie darowizny przekazane przez pozostałych spadkobierców
    przecież.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423