    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa
    Date: Tue, 27 Jul 2004 16:57:48 +0200

    > To zalezy jaka sprawa..

    Chodzi mi o moje roszczenia do spadku po moim ojcu.

    > A w jakiej sprawie ?

    Chodzi o to, że po moim, zmarłym ojcu należy mi się część pozostawionego
    spadku - nieruchomości. Chciałbym, aby prawnie załatwić podział tego spadku.
    Część należną mamie chciałaby ona przekazać swoim wnukom - zrzec się na ich
    korzyść. Są to dzieci mojego przyrodniego brata, ojca oraz moja
    niepełnoletnia córka. Brat mój nie był usynowiony przez mojego ojca.
    Ja natomiast chciałbym tą nieruchomość nabyć, spłacając mamę lub wnuki tzn.
    wycenić tą nieruchomość w/g obecnego stanu, który wymaga dużego remontu, a
    następnie należną mamie część spłacić, jak rozumiem jest to 75% całości.
    Chcę to uczynić teraz, aby się nie okazało potem, że wpakowałem pieniądze w
    remonty nieruchomości, którą mama zapisze w spadku moim bratankom. Nie
    chciałbym mieć później kłopotów.
    Nie wiem od czego zacząć ?
    Prawdopodobnie muszę znaleźć rzeczoznawcę, kóry wyceni tą nieruchomość.
    W związku z tym mam pytania:
    Czy aby wycenić taką nieruchomość rzeczoznawca musi posiadać jakieś
    specjalne uprawnienia - zakładam, że sprawa zostanie rozstrzygnięta w
    trakcie jednego postępowania spadkowego o ile jest w ogóle coś takiego
    możliwe.
    Czy też może tego dokonać pierwsze-lepsze biuro nieruchomości i na podstawie
    tej wyceny możemy sami ustalić kwotę spłaty części mamy i zawrzeć umowę
    spłaty części mamy w trakcie sprawy spadkowej ?

    Poza tym zastanawia mnię czy coś takiego załatwię podczas jednej sprawy
    spadkowej ? Tzn. podział spadku i przejęcie części mamy na uzgodnionych
    zasadach.
    Czy też przeprowadzić najpierw sprawę spadkową pomiędzy mną i mamą, a
    dopiero potem kupić mamy część ?

    > A co to jest "przejac" ?

    To jest to, co wcześniej opisałem.
    Sorry, ale nie znam nazw i języka prawnego, dlatego wybaczcie :)

    Dzięki za wszelką pomoc.
    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl