    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa o odszkodowanie
    Date: Fri, 31 Oct 2003 18:20:44 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > mi osoba (najprawdopodobniej złodziej) i została przygniecona
    > potężną gałęzią i doznała obrażeń. Czy ma prawo mnie oskarżyć,
    > o odpowiedzialność za wypadek i żądać odszkodowania,

    Jeśłi właziła na Twój teren po tym drzewie i sama spowodowała że
    gałąź (np. pod cieżarem tej osoby) złamała się i spadła to z
    pewnością nie odpowiadasz.
    Jeśli było inaczej to możesz odpowiadać, a zakres odszkodowania
    może być jedynie zmniejszony poprzez ustalenie że sprawca wchodząc
    na cudzy teren (jak przez płot to popełnił przy tym wykroczenie)
    przyczynił się do powstania szkody.
    Generalnie wiele zalezy od szczegółów zdarzenia.
    Poczytaj przepisy kodeksu cywilnego od 415 i dalej (szczególnie w
    okolicach 440)

    -> http://usenet.pomocprawna.info