    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Sprawa Alfiego Evansa
    Date: Wed, 02 May 2018 00:22:36 GMT

    On 2018-05-01, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:
    > On 2018-04-30, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Z tego co czytałem, to Alfie mimo wszyskto umierał. Jego stan nie był
    > stabilny, tylko pogarszał się. Fakt, pewnie już nie cierpiał (albo mniej
    > cierpiał, tego nie wiemy), ale jaki widzisz sens w przedłużaniu takiego
    > życia? To nie była sytuacja w której dziecku można było pomóc.

    Jeśli nie cierpiał, to widzę sens w robieniu tego, jesli mogłoby to
    jakoś pomóc rodzicom (nie szkodząc równocześnie innym pacjentom). Może,
    gdyby przekonali sie, że pobyt w innym szpitalu też nic nie daje, byliby
    na to wszystko bardziej gotowi.

    > Na pewno my w internecie mamy za mało danych by to w jakikolwiek
    > wiarygodny sposób ocenić. Mi osobiście trudno uwierzyć, że ludzie
    > którzy zajmowali się nim przez rok bezdusznie "ot tak"
    > stwierdzili sobie że odłączą go bo im się to znudziło.

    Nie oceniam. Po prostu mam watpliwości co do logiki postepowania.

    > A tego że rodzice nie zawsze podejmują najlepsze decyzje, to chyba
    > nie trzeba mówić? Idąc w drugą stronę, czy uważasz, że matka
    > nie pozwalająca wyleczyć dziecka ze względu na "przekonania
    > religijne" (które np. zabraniają transfuzji krwi) postępuje
    > w najlepszym interesie tego dziecka? Bo ona może tak
    > oczywiście myśleć.

    Tego tez nie twierdziłem. Jesli podtrzymanie go przy życiu nie krzywdziło
    nikogo, a odłączenie wydawało się krzywdzić jego rodziców to po co na siłę
    odłączać?

    --
    Marcin