  • Data: 2003-09-13 18:34:58
    Temat: Re: Spolka prawa handlowego bez zarzadu
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
    news:bjtl6v$cdm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > rezygnacji
    >
    > Bez watpienia tak.

    Dlaczego niby bez wątpienia? Ja tam wątpie. Bowiem:
    a) przepisy o zleceniu stosuje się jedynie odpowiednio, a nie wprost.
    Ustanowienia _ważnych powodów_ jako warunku koniecznego do rezygnacji z
    funkcji przez członka zarządu to nieuzasadnione moim zdaniem ograniczenie.
    Zresztą przejście spółki na inny podmiot może byc całkiem ważnym powodem.
    b) ustalenie związku przyczynowego między czynem a szkodą ( jaką szkodą? )
    byłoby trudne. Przed wszystkim za powołanie nowego zarządu odpowiedzialny
    jest właściciel i to jego prędzej widziałbym w roli sprawcy szkody. Inne
    rozwiązanie oznaczałoby, że zarząd wbrew własnej woli musi ad infinitum
    pełnić swe funkcje a to byłoby raczej niekonstytucyjne ( nikogo nie można
    zmusić do czynienia czegoś, czego nie nakazuję mu prawo art 31).

    Depi.