    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka ZOO
    Date: Wed, 31 Jan 2007 23:50:19 +0100

    On Wed, 31 Jan 2007, Unsophisticated wrote:

> [...]

    Sam stwierdzasz, że zapłata zarówno co do formy jak i wysokości
    nie będzie OCZYWISTA.
    IMO jedyna w miarę nienarażająca cena dla transakcji podmiotów
    powiązanych to cena która jest stosowana w zakresie publicznie
    oferowanych lub publicznie nabywanych towarów i usług.
    W każdym innym przypadku US którąś metodą może jednej ze stron
    umowy łupnąć "domiarem" - ból w tym, że albo jednej stronie
    wzrośnie przychód albo spadnie koszt, a druga nie będzie mogła
    tego podatkowo "skorygować" - bo decyzja wymiarowa US nie jest
    dowodem ksiegowym :]

    Sądząc z wyroków NSA to mocno nie lubi i wygrywa :)

    > Moze w ten sposob. Wytworzylem jakies dobro dla spolki i odpowiedz jest TAK
    > rzecz jak najbardziej miala miejsce, bo nie wzial sie produkt sam z
    > powietrza,

    ...ale w razie znalezienia, że w okolicy ktokolwiek taki sam "produkt"
    sprzedał komukolwiek za cenę 10 razy niższą jest powód żeby przyjąć
    że 9/10 ceny nie jest kosztem dla spółki (bo zostało wypłacone nienależnie),
    a w przypadku przeciwnym, tj jak znajdzie się jakiś "przykładowy" przypadek
    że ktoś wziął za podobną transakcję 10x więcej - naliczyć "nieodpłatne
    świadczenie".

    > dalej, wiec ja z tytulu, ze nie pobieram pensji wystawiam fakture jako
    > podmiot gospodarczy mojej spolce zoo w ktorej jestem prezesem. Jest to troche
    > zawile, ale w 100% zgodne z prawem, czy tak?

    Ależ tak.
    Tylko art.32 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...oraz art.25 tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...są *również* zgodne z prawem!

    I US ma opisane w ustawie "metody" na dokonanie wyceny.
    Im bardziej zawikłana podstawa wyceny, tym większa może wyjść róznica.

    [...]
    > Pytanie co z kapitalem 50000, kiedy moge za ta kwote np. zakupic sprzet na
    > swiadczenie uslug i wytworzenie produktow. Czy w ogole moge, czy musi byc ta
    > kwota zamrozona na koncie spolki.

    Ależ wolno :)
    Byleby to nie bylo "trwonienie majątku", czyli działanie na szkodę
    spółki.

    pzdr, Gotfryd