  • From: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    Subject: Re: Spolka ZOO
    Date: Wed, 31 Jan 2007 15:23:04 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo

    Powiedział(a) *Unsophisticated* na tej grupie:

    >>> 1) Czy lokal mieszczacy sie w bloku mieszkalnym moze byc siedziba spolki

    > Skad wziac taka umowe? Rozumiem, ze w razie problemow finansowych spolki
    > nie zostane wyrzucony na bruk?

    Napisać? ;-)
    W razie problemów finansowych spółki możesz wyrzucić ją na bruk. Ale
    musi być czynsz - więc podatek itd.

    >>> 3) Wspolnicy dodatkowo zakladaja dzialalnosc gospodarcza. Teraz

    > Jestem jednoczesnie wpolnikiem i prezesem nowopowstalej spolki z.o.o.?

    No to czytaj tutaj:

    Art. 210 § 1 W umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w
    sporze z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik
    powołany uchwałą zgromadzenia wspólników.
    § 2 W przypadku gdy wspólnik, o którym mowa w art. 173 § 1, jest
    zarazem jedynym członkiem zarządu, przepisu § 1 nie stosuje się.
    Czynność prawna między tym wspólnikiem a reprezentowaną przez niego
    spółką wymaga formy aktu notarialnego. O każdorazowym dokonaniu takiej
    czynności prawnej notariusz zawiadamia sąd rejestrowy, przesyłając
    wypis aktu notarialnego.

    oraz ew. tutaj:

    Art. 173 § 1 W przypadku gdy wszystkie udziały spółki przysługują
    jedynemu wspólnikowi albo jedynemu wspólnikowi i spółce, oświadczenie
    woli takiego wspólnika składane spółce wymaga formy pisemnej pod
    rygorem nieważności, chyba że ustawa stanowi inaczej.
    § 2 W sprawach przekraczających zakres zwykłych czynności spółki
    oświadczenie, o którym mowa w § 1, wymaga formy pisemnej z podpisem
    notarialnie poświadczonym.

    > Przyklad. Spolka swiadczy uslugi i z tego tytulu wplywaja srodki na jej
    > konto bankowe. Ja jako prezes nie pobieram zadnej pensji ani innej formy
    > materialnej z tytulu zarowno pracy na rzecz spolki jaki tez swiadczenia
    > uslug na rzecz spolki. W pewnym momencie postanawiam, ze chcialbym
    > pobrac jakies pieniadze. Wymyslilem wiec, ze najlepsza forma bedzie
    > prowadzenie dzialanosci gospodarczej. Wystawiam fakture defacto mojej
    > firmie pt. "Konsultacje oraz stworzenie produktu XXX" na kwote
    > oczywiscie nie kosmiczna.

    Rozumiem, że te czynności faktycznie miały miejsce? Bo pamiętaj, że
    jeśli nie to 1) przewalone u fiskusa, 2) możliwość zarzutu o
    działanie na niekorzyść spółki.
    Konsultingu itp. świadczeń niematerialnych w takich sytuacjach fiskus
    nie lubi.

    > Srodki wplywajace na spolke
    > "wyprowadzam" poprzez wystawianie faktur przez moja firme jednoosobowa.

    Jeśli chcesz je wyprowadzać na fikcyjne usługi to kiepsko to widzę.
    Możesz świadczyć usługi w ramach zarządzania (kontrakt menadżerski)
    ale jeśli ta umowa ma być fikcyjna to lepiej nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl