    From: Unsophisticated <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka ZOO
    Date: Wed, 31 Jan 2007 15:04:10 +0100

    Olgierd,

    Dzieki za szybka odpowiedz.

    Olgierd napisał(a):
    > Powiedział(a) *Unsophisticated* na tej grupie:

    > Może być, aczkolwiek niezbędna będzie umowa najmu bądź użyczenia.

    Skad wziac taka umowe? Rozumiem, ze w razie problemow finansowych spolki
    nie zostane wyrzucony na bruk?

    > Nie musi.

    > Nie problem, chyba że jest to działalność konkurencyjna i spółka
    > sobie tego nie życzy.

    > Możesz. Ważne: jesteś wspólnikiem ale czy także członkiem zarządu?

    Jestem jednoczesnie wpolnikiem i prezesem nowopowstalej spolki z.o.o.?

    > Nie przyczepi się, pod warunkiem, że cena będzie uczciwa - nie
    > zaniżana, nie zawyżana.

    Przyklad. Spolka swiadczy uslugi i z tego tytulu wplywaja srodki na jej
    konto bankowe. Ja jako prezes nie pobieram zadnej pensji ani innej formy
    materialnej z tytulu zarowno pracy na rzecz spolki jaki tez swiadczenia
    uslug na rzecz spolki. W pewnym momencie postanawiam, ze chcialbym
    pobrac jakies pieniadze. Wymyslilem wiec, ze najlepsza forma bedzie
    prowadzenie dzialanosci gospodarczej. Wystawiam fakture defacto mojej
    firmie pt. "Konsultacje oraz stworzenie produktu XXX" na kwote
    oczywiscie nie kosmiczna.

    Reasumujac. Chcialbym zalozyc spolke z.o.o. i na przelomie 2007/2008 nie
    zatrudniac zadnego procownika. Ja jestem jednym ze wspolnikow oraz
    prezesem. Na moje mieszkanie zakladam firme. Srodki wplywajace na spolke
    "wyprowadzam" poprzez wystawianie faktur przez moja firme jednoosobowa.

    Kapital wlasny bedzie w postaci gotowki przelanej na konto bankowe
    spolki. Kiedy mozna zaczac inwestowac te pieniadze?

    Wielki dzieki,

    DavidL