  • 11. Data: 2008-05-17 15:37:55
    Temat: Re: Spoldzielnia i problem z klimatyzacja w bloku
    Od: "Marc" <z...@o...pl>

    No tak, tylko tak naprawde co to komu przeszkadza? Przeciez nikt nikomu nie
    robi kupy na balkon. O to mi chodzi.

    Mirc

  • 12. Data: 2008-05-17 15:41:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marc" <z...@o...pl> napisał

    > No tak, tylko tak naprawde co to komu przeszkadza? Przeciez nikt
    > nikomu nie robi kupy na balkon. O to mi chodzi.

    O kwestiach technicznych i estetycznych już wspomniałem.
    A są jeszcze zasady. :]

  • 13. Data: 2008-05-17 16:49:17
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Marc napisał:
    > No tak, tylko tak naprawde co to komu przeszkadza? Przeciez nikt nikomu nie
    > robi kupy na balkon. O to mi chodzi.

    Dokladnie. Co to komu przeszkadza. Z tego co napisane przez 2 lata
    nikomu nie przeszkadzalo i nagle zostalo. Trzeba by poszukac jakich
    przepisow, jak o "zasiedzeniu".

  • 14. Data: 2008-05-17 17:07:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikaichi wrote:

    > Co się zgadza? Na jakiej podsawie się zgadza?

    Prawo budowlane.
    Powieszenie czegokolwiek na ścianie budynku to zmiania elewacji i wymaga
    to zgody a czasami nawet pozwolenia na budowę jak np. w przypadku
    zabudowy balkonu.
    Antenę satelitarną możesz bez problemu postawić na dachu i spółdzielnia
    musi ci dach udostępnić, ale na ścianie nie.

  • 15. Data: 2008-05-17 17:07:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Witek bardzo rzadko, wręcz incydentalnie podaje podstawy prawne swoich
    > "twierdzeń", gdyż ich po prostu nie zna ale lubi sobie popisać, wesoło
    > podoradzać co mu sie wydaje itp.

    ech, idź się lecz.
    Ty oczywiscie podstawę znasz, ale dla zasady nie podasz.

  • 16. Data: 2008-05-17 17:09:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marc wrote:
    > Analogicznie. Wymieniam stare sypiace sie okna bez zgody spoldzielni (gdyz
    > im pasuja takie jakie sa). Spoldzielnia dowiaduje sie po fackie. Co robi?
    > Wpada i wymienia mi moje nowe okna na stare?:) Podobnie wywalona scianka
    > dzialowa. Kos wylupal sobie scianke bez zezwolenia. Dowiedziala sie o tym
    > administracja. Co wtedy? Przychodza panowie i stawiaja scianke na nowo?:)

    Nakazują przywrócenie stanu pierwotnego zgodnego z projektem.
    A potem łupią po kieszeni karami. W ostateczności nadzór budowlany może
    przywrócić stan pierwotny na twój koszt i bez twojej zgody.

  • 17. Data: 2008-05-17 17:09:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Antenę satelitarną możesz bez problemu postawić na dachu i
    > spółdzielnia musi ci dach udostępnić, ale na ścianie nie.

    A na czym tu polega różnica między elewacją a dachem?

  • 18. Data: 2008-05-17 17:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marc wrote:
    > W sumie troche dziwne by zabraniac takich rzeczy. Jezeli sam blok nie
    > spelnia komfortowych warunkow to dlaczego zabraniac tego by ktos na wlasny
    > koszt polepszyl sobie byt w mieszkaniu. Dla mnie jest to dziwne lub ze tak
    > powiem typowo polskie. Samemu nie zjesc i drugiemu nie dac. Porownywac to z
    > wiszacymi gaciami raczej nie ma co. W koncu anteny satelitarne i
    > klimatyzacje sa dobrem nie tylko dla panow z domkow jednorodzinnych.

    Możesz sobie polepszać, z tym, że pewne ingerencje w budynek wymagają
    uzyskania wcześniej zgody zarządcy/właściciela lub uzyskania pozwolenia
    na budowę, a ty tego nie zrobiłeś.

  • 19. Data: 2008-05-17 17:21:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > A na czym tu polega różnica między elewacją a dachem?

    Zapytaj się tych co tworzyli prawo budowlane.
    Nie wiem.
    Elewacji zmienić nie możesz, wymaga to zgody po pierwsze nadzoru
    budowlanego, po drugie prawa do projektu należą do architekta i jego
    zgoda też jest wymagana (zależy jak to były uzgodnione)

    Antenę na dachu masz prawo postawić.
    Ciekawa sytuacja powstaje w momencie powieszenia czegoś na kominie bez
    dotykania dachu, np. za pomocą obejm.
    Ani to elewacja ani to dach.

  • 20. Data: 2008-05-17 17:28:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zdejm agregat ze ściany i powieś na osobnej konstrukcji stalowej opartej na
    balkonie (takie dwa "L" połączone ze sobą. Wyjdzie na to samo, a będzie
    zgodne z przepisami. Na balkonie agregat sobie możesz mieć, tylko nie
    przymocowany do ściany. A przepis jest zaiste głupi, ale nic na to się nie
    poradzi.