  • 1. Data: 2007-05-24 21:16:35
    Temat: Spis mieszkańców miejscowości
    Od: Waldu <l...@o...pl>

    Czy spis wszystkich mieszkańców miejscowości na stronie internetowej
    jest zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych. Zobaczcie tutaj :

    http://skorcz.pl/content/view/12/86/

  • 2. Data: 2007-05-25 06:02:11
    Temat: Re: Spis mieszkańców miejscowości
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Waldu" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy spis wszystkich mieszkańców miejscowości na stronie internetowej
    > jest zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych. Zobaczcie tutaj :
    > http://skorcz.pl/content/view/12/86/

    To jest książka telefoniczna.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2007-05-25 07:50:16
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > To jest książka telefoniczna.

    Ale zawiera dane osobowe.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-05-25 11:26:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Waldu" <l...@o...pl> napisał
    >Czy spis wszystkich mieszkańców miejscowości na stronie internetowej jest
    >zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych. Zobaczcie tutaj :

    Wydaje się, że nie, chyba że wyrazili zgodę. Sprawa dla GIDO.

  • 5. Data: 2007-05-25 14:22:30
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    > Ale zawiera dane osobowe.

    Czy publikacja książki telefonicznej przez na przykład TPSA tez narusza
    ustawę?
    Nie wiem, pytam?

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2007-05-25 16:05:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał
    > Czy publikacja książki telefonicznej przez na przykład TPSA tez narusza
    > ustawę?
    > Nie wiem, pytam?

    Też nie wiem;) Kluczem odpowiedzi może być ustawa Prawo Telekomunikacyjne
    lub po prostu zgoda abonenta. Pamiętam kilka lat (2-5) temu TPSA zbierała
    takie karteczki z deklaracją, kto i co chce w książce zamieścić.

  • 7. Data: 2007-05-25 19:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    A jesteś na podstawie tych danych osobowych w stanie jednoznacznie
    zidentyfikować osobę?

  • 8. Data: 2007-05-26 11:02:59
    Od: Waldu <l...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    >
    > A jesteś na podstawie tych danych osobowych w stanie jednoznacznie
    > zidentyfikować osobę?

    Podane są : Imię, nazwisko, ulica oraz numer telefonu. Oczywiście
    miejscowość. Raczej tak.

  • 9. Data: 2007-05-26 11:29:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    >Podane są : Imię, nazwisko, ulica oraz numer telefonu. Oczywiście
    >miejscowość. Raczej tak.

    Raczej nie. Musisz iść na tę ulicę i zapytać tę osobę o nazwisko, mieć
    numer domu. Co więcej na jednej ulicy może mieszkać wiele osób o tym samym
    imieniu i nazwisku. Zresztą pod jednym numerem również.

  • 10. Data: 2007-05-26 13:24:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Raczej nie. Musisz iść na tę ulicę i zapytać tę osobę o nazwisko, mieć
    > numer domu. Co więcej na jednej ulicy może mieszkać wiele osób o tym samym
    > imieniu i nazwisku. Zresztą pod jednym numerem również.

    Przecież większość danych osobowych to właśnie nazwisko, imię i zwykle adres
    i takie dane są chronione.
    IMHO Po nazwisku i adresie (nawet samej ulicy) można zidentyfikować osobę.
    Prawdopodobieństwo, że dwie osoby o takim samym nazwisku mieszkają na tej
    samej ulicy jest dość małe. Pokusiłbym się o stwierdzenienie, że po samym
    imieniu i nazwisku oraz numerze telefonu też. Przecież, zwykle tylko jedna
    osoba o takim imieniu/nazwisku używa taki numer. Mylę się?