  • 1. Data: 2007-05-24 20:45:36
    Temat: Jak działa bezpodstawne wbogacenie się?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Zastanowilo mnie, nawiazujac do szwajcarskich kont bankowych politykow (i
    nie tylko), jak sie ma sprawa z bezpodstawnym wzbogaceniem sie w przypadku
    zagranicznych kont bankowych. Przypuscmy, ze ktos przypadkowo przelal
    pieniadze na nasze konto zagraniczne (my w tym czasie siedzimy w Polsce).
    Czy obowiazuje wtedy owe prawo zagraniczne czy krajowe? Czy moze oba? Niby
    wzbogacilem sie bedac w kraju... ale rownie dobrze moglem za granica.

    I czy ma znaczenie skad pochodzil przelew: z Polski, z kraju w ktorym mamy
    konto zagraniczne, z zupelnie innego kraju.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-05-24 23:27:45
    Temat: Re: Jak działa bezpodstawne wbogacenie się?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:
> [...]
    > I czy ma znaczenie skad pochodzil przelew: z Polski, z kraju w ktorym
    > mamy konto zagraniczne, z zupelnie innego kraju.

    Co rozumiesz przez bezpodstawne wzbogacenie się??

    Natomiast co do dochodu to nasz fiskus jest pazerny niemożebnie.
    NIE MA znaczenia gdzie masz przychód i tak musisz zapłacić podatek ,
    chyba, że zapłaciłeś go w tamtym kraju a Polska ma z nim umowę o
    unikaniu podwójnego opodatkowania:)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2007-05-25 06:57:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > NIE MA znaczenia gdzie masz przychód i tak musisz zapłacić podatek ,
    > chyba, że zapłaciłeś go w tamtym kraju a Polska ma z nim umowę o

    jedno male ale, nasz us musialby sie dowiedziec o takim wzbogaceniu, a mam
    szczera nadzieje, ze naszych zagranicznych kont nie kotnroluja i nie maja
    takiego prawa/mozliwosci o potencjalnych kontach w szwajcarii czy innych
    kajmanach nie wspomne

  • 4. Data: 2007-05-25 07:20:42
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-05-2007 o 01:27:45 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Co rozumiesz przez bezpodstawne wzbogacenie się??

    W tym konkretnym przypadku - ktos omylkowo wplacil 300k EUR na niewlasciwe
    konto. Wlasciciel konta nie ma zamiaru pieniedzy zwracac.

> [...]
    > NIE MA znaczenia gdzie masz przychód i tak musisz zapłacić podatek ,
    > chyba, że zapłaciłeś go w tamtym kraju a Polska ma z nim umowę o

    Jak zaplace od tego podatek to mi to zwisa... niech to bedzie nawet 50% od
    kwoty to i tak na czysto jestem 150k EUR. Interesuje mnie wylacznie, czy
    obowiazuje mnie polskie prawo dot. wzbogacenia sie. Czyli, czy musze
    zwracac takie pieniadze wlascicielowi, ktory je omylkowo przelal na nasze
    konto.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.