  • 1. Data: 2007-05-24 18:31:45
    Temat: Niezgodność towaru z umową - pismo
    Od: "to0l" <q...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Chcę oddać sprzęt elektroniczny sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z
    umową (zepsuł się jeden z przycisków). Towar ten nabyłem w sklepie X niecałe
    24 m-ce temu (23 dokładnie), gwarancja producenta trwała 12 m-cy wiec chce
    oddać towar sprzedawcy i rościć wymianę na nowy towar wolny od wad (taki sam
    lub inny o nie gorszych parametrach technicznych) lub zwrot pieniędzy. Jak
    powinno wyglądać pismo które przedstawię sprzedawcy? Czy mam sie w niem
    powołać na ustawę z dnia z dnia 27 lipca 2002r. Dz.U. 5 września 2002r. art.
    8,9,10,13p.4? Bardzo bym prosił o pomoc w pisaniu.
    --
    Pozdrawiam!
    to0l

  • 2. Data: 2007-05-24 18:36:40
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - pismo
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    to0l napisał(a):
> [...]
    > powołać na ustawę z dnia z dnia 27 lipca 2002r. Dz.U. 5 września 2002r. art.
    > 8,9,10,13p.4? Bardzo bym prosił o pomoc w pisaniu.

    masz napisać na czym polega niezgodność z umową i czego żądasz (wymiany
    czy naprawy)
    ale nie wróżę powodzenia reklamacji...

    KG

  • 3. Data: 2007-05-24 18:59:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 24 May 2007 20:36:40 +0200, kam napisał(a):

    > ale nie wróżę powodzenia reklamacji...

    Przecież napisał że chodzi mu o "niezgodność towaru z umową" a nie
    gwarancję.

  • 4. Data: 2007-05-24 19:01:20
    Od: "to0l" <q...@g...pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

    > masz napisać na czym polega niezgodność z umową i czego żądasz (wymiany
    > czy naprawy)

    Podobno mam to napisać w 2ch kopiach i poprosić sprzedawcę o podpisanie obu,
    jedno idzie do mnie, a 2gie do sprzedawcy.

    > ale nie wróżę powodzenia reklamacji...

    Dlaczego podobno zakupując podpisałem ze sprzedawcą umowę cywilno-prawną i
    mogę żądać takiego roszczenia jeśli towar się zepsuł. Rozmawiałem z
    konsultantką federacji konsumentów i mówiła ze sprzedawca ma 14 dni an
    odpowiedz jeżeli jej nie dostanę to zgadza się z warunkami przedstawionymi
    przeze mnie. Ale dalej nie wiem jaki ma być wzór takiego pisma :(
    --
    Pozdrawiam!
    to0l

  • 5. Data: 2007-05-24 19:12:03
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "to0l" <q...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego podobno zakupując podpisałem ze sprzedawcą umowę cywilno-prawną i
    > mogę żądać takiego roszczenia jeśli towar się zepsuł.

    Tylko ze to TY bedziesz musial udowodnic, ze niezgodnosc istniala w chwili
    zakupu czyli te 2 lata temu. Jak chcesz to udowodnic, hm?

    Angie

  • 6. Data: 2007-05-24 19:24:16
    Od: "to0l" <q...@g...pl>

    Angie <j...@o...eu> napisał(a):

    > Tylko ze to TY bedziesz musial udowodnic, ze niezgodnosc istniala w chwili
    > zakupu czyli te 2 lata temu. Jak chcesz to udowodnic, hm?

    Wiec powiem o co chodzi. Mianowice zepsuł sie jeden z przycisków w play'erze
    mp3 pewnej japońskiej firmy ( nie ma skoku i czasem sam sie wciska ) ,czy w
    takiej sytuacji mogę napisać ze od nowości występowała tam wada materiałowa
    która doprowadziła do tej sytuacji (wada ukryta za obudową urządzenia). Czy na
    pewno muszę to udowodnić? W jaki sposób przecież podczas zakupu rozkręcenie
    tej obudowy wiązało by sie z utratą roszczeń.
    --
    Pozdrawiam!
    to0l

  • 7. Data: 2007-05-24 20:04:14
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    to0l napisał(a):

> [...]
    > pewno muszę to udowodnić? W jaki sposób przecież podczas zakupu rozkręcenie
    > tej obudowy wiązało by sie z utratą roszczeń.

    Możesz powołać się na opinię rzeczoznawcy, za którą wcześniej zapłacisz.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2007-05-24 20:35:47
    Od: "to0l" <q...@g...pl>

    Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> napisał(a):

    > Możesz powołać się na opinię rzeczoznawcy, za którą wcześniej zapłacisz.

    Ile taka usługa może kosztować i gdzie odszukać listę rzeczoznawców
    elektroniki/materiałoznawstwa w moim mieście (Rzeszów)?
    --
    Pozdrawiam!
    to0l

  • 9. Data: 2007-05-25 09:11:40
    Od: "Robert" <r...@r...com>

    > Ile taka usługa może kosztować i gdzie odszukać listę rzeczoznawców
    > elektroniki/materiałoznawstwa w moim mieście (Rzeszów)?

    Szkoda czasu, z miejsca przez sklep zostanie to odrzucone, dodatkowo
    wydasz kasę na rzeczoznawców, sprawę sądową, MP3 kosztuje 100-200pln
    lepszy 300-400, tylko szukaj takiego z 24 miesiące gwarancji producenta
    R.

  • 10. Data: 2007-05-25 09:33:54
    Od: "to0l" <q...@g...pl>

    Robert <r...@r...com> napisał(a):

    > Szkoda czasu, z miejsca przez sklep zostanie to odrzucone, dodatkowo
    > wydasz kasę na rzeczoznawców, sprawę sądową, MP3 kosztuje 100-200pln
    > lepszy 300-400, tylko szukaj takiego z 24 miesiące gwarancji producenta

    Tak, tylko ja za niego dałem 1350PLN. Dlaczego szkoda czasu to co w Polsce już
    prawo konsumenta nie działa?
    --
    Pozdrawiam!
    to0l