  • 1. Data: 2008-02-23 16:19:27
    Temat: Spis aboslwentow LO - ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "Travis" <n...@s...spam>

    Witam,

    Na stronie LO do ktorego uczeszczalem znalazlem swoje imie i
    nazwisko(nie bezposrednio, ale przez wklepanie roku ukonczenia szkoly lub
    nazwiska).

    Czy zwracajac sie pisemnie do swojej ex szkoly z posba o usuniecie
    mojego nazwiska ze strony to czy moge powolac sie na ustawe o ochronie
    danych osobowych?. Do kogo takie pismo zaadresowac? Dyrektora?

    Ponadto...na stronie mojego wydzialu tez jest lista wszystkich studentow
    + e-mail wydzialowy. Czy to jest zgodna z ww ustawa? [w sumie mi to nie
    przeszkadza, bo niedlugo i bede z tej listy usuniety].

    Pozdrawiam
    Travis

  • 2. Data: 2008-02-23 16:27:01
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Travis pisze:

    > Na stronie LO do ktorego uczeszczalem znalazlem swoje imie i
    > nazwisko(nie bezposrednio, ale przez wklepanie roku ukonczenia szkoly lub
    > nazwiska).

    pismo po prostu do szkoly. czesto tez nazwiska ze zdjeciami widnieja na
    tablicach pamiatkowych na korytarzach.

  • 3. Data: 2008-02-23 16:55:37
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > pismo po prostu do szkoly. czesto tez nazwiska ze zdjeciami widnieja na
    > tablicach pamiatkowych na korytarzach.

    Tylko zdjęcia do tych tablic dostarczają sami uczniowie, więc można uznać że
    wyrażają zgodę.
    Zreszta komu to przeszkadza i dlaczego??

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2008-02-23 23:31:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 23 luty 2008 17:55
    (autor Przemek Lipski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fppj6c$c81$1@news.onet.pl>):

    > Tylko zdjęcia do tych tablic dostarczają sami uczniowie, więc można uznać
    > że wyrażają zgodę.
    > Zreszta komu to przeszkadza i dlaczego??

    Paranoików w naszym kraju i nie tylko tu jest zatrzęsienie niestety. Problem
    w tym, że polskie prawo zamiast zsyłać ich na leczenie, daje jeszcze
    narzędzia prawne do ręki.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-02-24 09:32:13
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sarpedon pisze:

    > pismo po prostu do szkoly. czesto tez nazwiska ze zdjeciami widnieja na
    > tablicach pamiatkowych na korytarzach.

    Dla mnie to paranoka. Przeciez samo imie i nazwisko na stronie/w
    gablkocie szkoly nie lamie jeszcze ustawy o ochronie danych osobowych
    poniewaz na podstawie samego imienia i nazwiska nie mozna jednoznacznie
    zidentyfikowac konkretnej osoby.

    Jacek

  • 6. Data: 2008-02-24 11:50:05
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    castrol wrote:

> [...]
    > gablkocie szkoly nie lamie jeszcze ustawy o ochronie danych osobowych
    > poniewaz na podstawie samego imienia i nazwiska nie mozna jednoznacznie

    Paranoja tak. Jednak w większości wypadków da się zidentyfikować osobę
    na podstawie imienia nazwiska + szkoły do której uczęszczała.

    --

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-02-24 12:46:08
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Travis" <n...@s...spam> napisał w wiadomości

    > Czy zwracajac sie pisemnie do swojej ex szkoly z posba o usuniecie
    > mojego nazwiska ze strony to czy moge powolac sie na ustawe o ochronie
    > danych osobowych?.

    nie mozesz sie powolac na ta ustawe, bo to nie sa dane osobowe, to jest
    tylko imie i nazwisko, a bez obrazy, ale nie jednemy psu na imie burek

  • 8. Data: 2008-02-24 13:18:13
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Tristan pisze:

    > Paranoików w naszym kraju i nie tylko tu jest zatrzęsienie niestety. Problem
    > w tym, że polskie prawo zamiast zsyłać ich na leczenie, daje jeszcze
    > narzędzia prawne do ręki.

    no owszem, sami uczniowie dostarczaja i ja nie mam nic przeciwko
    tablicom ze zdjeciami i nazwiskami. tak tworzy sie historie szkoly a
    kiedys milo bedzie zobaczyc swoja twarz :)

  • 9. Data: 2008-02-24 13:19:09
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Szerszen pisze:

    > nie mozesz sie powolac na ta ustawe, bo to nie sa dane osobowe, to jest
    > tylko imie i nazwisko, a bez obrazy, ale nie jednemy psu na imie burek

    blad. imie i nazwisko sa danymi osobowymi.

  • 10. Data: 2008-02-24 15:42:06
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > blad. imie i nazwisko sa danymi osobowymi.

    tak?
    no to ktory jan nowak czy kowalski to ten wypisany na kazdej skrzynce
    pocztowej?

    jak po imieniu i nazwisku zamierzasz kogokolwiek zidentyfikowac?

    samo imie i nazwisko nie jest dana osobowa w mysl ustawy