  • 11. Data: 2003-10-15 17:05:37
    Temat: Re: Spamerzy drżyjcie!
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Ale w zasadzie ta tabela jest trochę nieaktualna - Komisja Europejska
    > zobowiązała wszystkie kraje członkowskie UE do uchwalenia w terminie
    > do 31.X.2003 ustaw delegalizujących spam i dopuszczających komunikację
    > tylko na zasadzie opt-in http://nospam-pl.net/a_2003-07.php#15VII

    Wcale nie jest powiedziane ze Polska ustawa implementuje model opt-in. Tak, wiem - w
    uzasadnieniu do projektu jest taka deklaracja, ale zapisy moim zdaniem swiadcza o
    czyms innym...

    a co do Dyrektywy - zobacz art. 13 ust. 2... takze nie mozna mowic, ze dyrektywa
    przewiduje rygorystyczny opt-in... Lobby marketingowe oraz brytyjska praktyka
    handlowa nie dopuscilyby do tego ;>
    A szkoda...

    Jakby co to jest tez polskie tlumaczenie:
    http://www.giodo.gov.pl/Docs/Foreign_Docs/Dyrektywy/
    dyrektywa_2002_58EC.htm

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant | http://www.piit.org.pl

  • 12. Data: 2003-10-15 17:19:46
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    http://www.euro.cauce.org/en/countries/c_pl.html

    Ten wpis odnosnie Polski jest nie do konca aktualny i hmm... dosc upraszcza sprawe,
    ale moze w dobrej wierze i w slusznej sprawie umieszczony :)
    v.

  • 13. Data: 2003-10-15 17:20:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > a jaki jest model w Polsce? ;) Bo mi wychodzi ze opt-out, mimo ze
    > deklarowany jest opt-in :>

    Poważnie???
    A w jaki sposób doszedłes do takiego wniosku?
    Co prawda nie jestem prawnikiem, ale tam jest przeciez
    wyraźnie napisane, że zgoda musi wyrażona _przed_
    otrzymaniem oferty, a to chyba typowe opt-in?

    Pix

  • 14. Data: 2003-10-15 17:53:47
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

> [...]
    > wyraźnie napisane, że zgoda musi wyrażona _przed_
    > otrzymaniem oferty, a to chyba typowe opt-in?

    To juz bylo wyzej cytowane, no ale jeszcze raz zatem:
    http://www.vagla.pl/skrypts/spam_delikt_nieuczciwej_
    konkurencji.pdf
    Tam jest argumentacja...

    W ustawie o swiadczniu uslug droga elektroniczna istotnie w art. 4 sa przepisy o tym,
    ze nie mozna domniemywac i dorozumiewac zgody.. przy czym niefortunnie dla
    ustawodawcy (bo jednoczesnie implementowal dwie dyrektywy - jedna o prywatnosci
    druga o handlu, i kazda posluguje sie innym aparatem pojeciowym) w art. 4 znalazl
    sie uslugobiorca, (ilekroc mowa o zgodzie...) a w art. 10 mowiacym o niezamowionej
    inforamcji handlowej mowa jest o odbiorcy... co nie jest tozsame z uslugobiorca,
    (chociaz warto podkreslic, ze sa inne stanowiska - np. X. Konarski w komentarzu do
    ustawy, ktory ma sie niebawem pokazac uwaza ze z interpretacji systemowej zgode
    mozna wyinterpretowac z art. 4, nadal pozostaje argument, ze ustawodawca gdyby
    chcial zeby uslugobiorca i odbiorca byl tym samym podmiotem nie stosowalby dwoch
    roznych jego okreslen) zatem moim zdaniem wchodzi art. 60 kc - a wiec zasady ogolne
    i teoria oswiadczenia woli... to taka po krotce argumentacja

    Nie jestem zwolennikiem spamu i raczej go tepie (zastanwialem sie nawet czy swoje
    stanowisko publikowac po tym do czego doszedlem ;) ale ustawa wymaga poprawienia...

  • 15. Data: 2003-10-15 19:07:35
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To juz bylo wyzej cytowane, no ale jeszcze raz zatem:
    > http://www.vagla.pl/skrypts/spam_delikt_nieuczciwej_
    konkurencji.pdf
    > Tam jest argumentacja...
    (..)
    > i... to taka po krotce argumentacja

    THX - po pierwszym czytaniu "odnoszę wrażenie że rozumiem" ;-)

    > Pozdrawiam
    i wzajemnie
    Pix

  • 16. Data: 2003-10-15 23:00:53
    Od: "Dariusz Kowalczuk" <d...@W...onet.pl>

    > "Ciężka" lektura dla wszystkich:
    >
    > http://polspam.com/impuls.htm

    Ależ się złośliwcy spamerzy ożywili po puszczeniu tego posta :-)
    Ale nie silcie się- tego konta używam tylko do pisania na grupy dyskusyjne i
    nie odbieram z niego poczty :-)

    Dorzucam http://polspam.com/cpi.htm i czekam na więcej śmieci w mojej
    skrzynce ;-)))

    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2003-10-16 07:46:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Dariusz Kowalczuk" <d...@W...onet.pl> popełnił
    16 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Ależ się złośliwcy spamerzy ożywili po puszczeniu tego posta :-)
    > Ale nie silcie się- tego konta używam tylko do pisania na grupy
    > dyskusyjne i nie odbieram z niego poczty :-)
    1. mogłeś ostrzec o rodzaju wagi ;)
    2. jak mniemam postawiłeś na tej skrzynce spamtrapa?

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2003-10-16 15:08:43
    Od: "Dariusz Kowalczuk" <d...@W...onet.pl>

    > 1. mogłeś ostrzec o rodzaju wagi ;)
    Fakt, nie pomyślałem, że może to być intelektualnie ciężkie ;-)

    > 2. jak mniemam postawiłeś na tej skrzynce spamtrapa?
    Tak, z niespodzianką ;-)

  • 19. Data: 2003-10-16 15:46:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Fakt, nie pomyślałem, że może to być intelektualnie ciężkie ;-)
    Wprawdzie miałem na myśli objętość w MB ale niech i tak zostanie ;)
    > Tak, z niespodzianką ;-)
    Akcja-reakcja? Zdradzisz coś ew na priva?
    Dla Ciebie sprawdzę skrzynkę z nagłówków - wymaga drobnej modyfikacji.

    --
    pozdro
    poreba