  • 1. Data: 2003-10-12 17:22:04
    Temat: Spamerzy drżyjcie!
    Od: "D." <d...@W...pl>

    UOKiK decyzją RLU - 751 - 3/03MW stwierdził naruszenie m.in. ustawy o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną i nakazał Firmie Edukacyjnej Impuls Plus z Grudziądza aby
    zaprzestała wysyłania spamu oraz zamieściła w Gazecie Wyborczej wydanie
    piątkowe ogólnopolskie oświadczenia o treści podanej w decyzji w zakreślonym
    terminie.

    Prezes Centrum Promocji Informatyki spółki z o.o. w Warszawie - Andrzej J.
    stanie 6 listopada 2003 przed Sądem Grodzkim jako obwiniony za wysyłanie
    niezamówionych informacji handlowych.

    Wreszczie sukces :-)
    Skończy się zapychanie skrzynek.

    Pozdrawiam,
    Damian

  • 2. Data: 2003-10-13 14:40:59
    Temat: Re: Spamerzy drżyjcie!
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    "D." <d...@W...pl> wrote in message
    > UOKiK decyzją RLU - 751 - 3/03MW stwierdził naruszenie m.in. ustawy o
    > zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy o świadczeniu usług drogą

    Serdecznie poprosze o jakis skan decyzji, ewentualnie inne zrodlo informacji, by
    sprawdzic jego wiarygodnosci.

    > Prezes Centrum Promocji Informatyki spółki z o.o. w Warszawie - Andrzej J.
    > stanie 6 listopada 2003 przed Sądem Grodzkim jako obwiniony za wysyłanie
    > niezamówionych informacji handlowych.

    Podobnie w tej sprawie - byc moze jakies dokumenty sa dostepne?

    Bede wdzieczny za wszelkei informacje, a najlepiej bezposrednie zrodla.

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant | http://www.piit.org.pl

  • 3. Data: 2003-10-13 15:06:03
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    "D." <d...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > piątkowe ogólnopolskie oświadczenia o treści podanej w decyzji w zakreślonym

    Sadzac z podanej wyzej sygnatury akt - decyzje wydala delegatura Urzedu w Lublinie?
    Czy to jest zgodne z prawda?

  • 4. Data: 2003-10-14 10:43:29
    Od: "D." <d...@W...pl>

    > "D." <d...@W...pl> wrote in message
    >
    > Sadzac z podanej wyzej sygnatury akt - decyzje wydala delegatura Urzedu w
    Lublinie?
    > Czy to jest zgodne z prawda?

    Tak :-)
    Jutro decyzja ma być dostępna w necie.

    Pzdr,
    Damian

  • 5. Data: 2003-10-14 14:27:01
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Jutro decyzja ma być dostępna w necie.

    :)
    Dziekuje za tresc decyzji, jednoczesnie spiesze doniesc, iz dostepny jest artykul,
    opisujacy zjawisko przesylania niezamowionej informacji handlowej w kontekscie
    czynow nieuczicwej konkurencji, w ktorym nawiazalem do ww. decyzji:

    Artykul napisany zostal dla potrzeb mojego udzialu w konferencji naukowej 3rd
    International Interdisciplinary Conference on Electronic Commerce "ECOM-03",
    odbywajacej sie w dniu 16 pazdziernika 2003 w Gdansku, i nosi tytul:

    "Spam w formie niezamówionej informacji handlowej jako delikt nieuczciwej
    konkurencji"

    Artykul w formacie PDF dostepny jest pod adresem:
    http://www.vagla.pl/skrypts/spam_delikt_nieuczciwej_
    konkurencji.pdf

  • 6. Data: 2003-10-14 17:17:00
    Od: "Dariusz Kowalczuk" <d...@W...onet.pl>

    > :)
    > Dziekuje za tresc decyzji,

    "Ciężka" lektura dla wszystkich:

    http://polspam.com/impuls.htm

  • 7. Data: 2003-10-15 11:39:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    artykul, opisujacy zjawisko
    > przesylania niezamowionej informacji handlowej w kontekscie czynow

    Tak zupełnie "przy okazji" - wielce interesujące byłoby chociażby
    tabelaryczne porównanie obowiązujących regulacji w tym względzie
    w różnych państwach europejskich gdyż chyba gdzieś mi się obiło
    o oczy, że stosuje się zarówno zasadę opt-in jak i opt-out.

    > Pozdrawiam
    również
    Pix

  • 8. Data: 2003-10-15 12:25:48
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    pix wrote:
> [...]
    > w różnych państwach europejskich gdyż chyba gdzieś mi się obiło
    > o oczy, że stosuje się zarówno zasadę opt-in jak i opt-out.

    http://www.euro.cauce.org/en/countries/

    * = opt-in obowiązuje
    + = opt-in w przygotowaniu

    Ale w zasadzie ta tabela jest trochę nieaktualna - Komisja Europejska
    zobowiązała wszystkie kraje członkowskie UE do uchwalenia w terminie
    do 31.X.2003 ustaw delegalizujących spam i dopuszczających komunikację
    tylko na zasadzie opt-in http://nospam-pl.net/a_2003-07.php#15VII

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki http://nospam-pl.net/
    6C 6B 6F 7A 69 63 6B 69 40 69 74 2E 70 6C

  • 9. Data: 2003-10-15 12:56:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > http://www.euro.cauce.org/en/countries/
    >
    > * = opt-in obowiązuje
    > + = opt-in w przygotowaniu

    Dzięki wielkie - jakimś cudem nigdy nie trafiłem w to
    interesujące miejsce.
    Swoją drogą to ciekawe (w kontekście tego co poniżej), że część
    państw UE nie jest oznaczona '+' gdyż chyba powinny juz się toczyć
    jakies prace w tym kierunku - chyba że faktycznie zaprzestano
    aktualizacji.

> [...]
    > zobowiązała wszystkie kraje członkowskie UE do uchwalenia w terminie
    > do 31.X.2003 ustaw delegalizujących spam i dopuszczających komunikację

    No to spróbuję się jakoś "przekopać" przez tą dyrektywę bo ciekawy
    jestem na ile nasze przepisy są z nią zbieżne i jakie są różnice.
    THX.

    > Pozdrawiam,
    również
    Pix

  • 10. Data: 2003-10-15 16:58:03
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

> [...]
    > w różnych państwach europejskich gdyż chyba gdzieś mi się obiło
    > o oczy, że stosuje się zarówno zasadę opt-in jak i opt-out.

    a jaki jest model w Polsce? ;) Bo mi wychodzi ze opt-out, mimo ze deklarowany jest
    opt-in :>
    v.