  • 41. Data: 2007-09-21 13:13:30
    Temat: Re: Spadkobierca testamentowy a smierc Spadkodawcy
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > wyobraz sobie, ze spadkodawca przed smiercia darowal np. synowi
    > nieruchomosc, a reszta jego majatku jest nic nie warta.
    > nie sporzadzil testamentu, ale czy ta pozostala najblizsza rodzina,
    > o ktorej pisales, nie jest jednak w ten sposob jakos tam pokrzywdzona?

    Skoro testor tak uznał, to dlaczego ma być pokrzywdzona? Wrecz
    przeciwnie, powinna uszanować decyzje spadkodawcy.

  • 42. Data: 2007-09-21 13:51:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andre NH wrote:

    > Skoro testor tak uznał, to dlaczego ma być pokrzywdzona? Wrecz
    > przeciwnie, powinna uszanować decyzje spadkodawcy.

    co nie oznacza, że reszcie się zachowek nie nalezy

  • 43. Data: 2007-09-21 15:46:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:

    > Skoro testor tak uznał, to dlaczego ma być pokrzywdzona?

    kto?

    KG

  • 44. Data: 2007-09-21 17:47:01
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    vel konr pisze:
    > kolega nawet nie chce naprowadzic cie na zaden trop,

    na to jeszcze czas ;)

    KG

  • 45. Data: 2007-09-23 17:09:55
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    IMHO nie masz racji.
    M.in. przykład z podważaniem ważności testamentu.
    JaC

    -----

    > Przecież gdy spadkodawca sporządził testament to spadkobiercy ustawowi tracą swój
    status "spadkobierców ustawowych".
    > Powodem jest kto inny, a skoro jest to inna sprawa to nie mogą być uczestnikami w
    nabycia spadku.

  • 46. Data: 2007-09-23 17:10:52
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czy to bedzie testament, czy zapis?
    JaC

    -----

    > A jak w testamencie bedzie napisane tylko, że moją ulubioną lalkę daję koleżance z
    klasy, a na temat posiadłości na
    karaibach nic to co?

  • 47. Data: 2007-09-23 17:12:46
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale polski sąd ma generalnie w d.... zapisy poczynione przez zmarłego poza
    okresleniem ich udziału wartosciowego w masie
    całego spadku.
    JaC

    -----

  • 48. Data: 2007-09-23 18:30:49