  • 1. Data: 2007-05-27 16:29:55
    Temat: Spółdzielnia Mieskaniowa a prawo do dysponowania lokalem
    Od: "jętek" <...@...pl>

    Kupiłem mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej. Jest to mieszkanie
    własnościowe z KW, SM zarządza budynkiem.

    SM stwierdziła, że nikt nie może dokonać zmian instalcji elektrycznej bez
    jej zgody. Z tego co mi wiadomo Uzytkownik winien mieć zgodę właściciela
    budynku na takie zmiany, ale ja nie jestem Użytkownikiem lokalu tylko
    właścicielem i tylko w obszarze mieszkania chce robić zmiany.

    Czy SM może narzucic swoją "wolę"? Tzn. chce wyrwac dodatkowa kasę - nie ma
    co się czarowac.

  • 2. Data: 2007-05-27 18:35:53
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.eu>

    jesteś właścicielem czy masz "własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu
    mieszkalnego" bo to w niektórych kwestiach wielka różnica.

    mar

  • 3. Data: 2007-05-27 18:44:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jętek wrote:

> [...]
    > budynku na takie zmiany, ale ja nie jestem Użytkownikiem lokalu tylko
    > właścicielem i tylko w obszarze mieszkania chce robić zmiany.

    Nie, nie jesteś właścicielem mieszkania.

  • 4. Data: 2007-05-27 19:42:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jętek" <...@...pl> wrote in message news:f3cbm4$jqq$1@inews.gazeta.pl...
    > Kupiłem mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej. Jest to mieszkanie
    > własnościowe z KW, SM zarządza budynkiem.

    Nie kupiłeś mieszkania, kupiłeś prawo do mieszkania.
    SM jest włascicielem budynku i twojego mieszkania.

    > SM stwierdziła, że nikt nie może dokonać zmian instalcji elektrycznej bez
    > jej zgody.

    I ma rację.

    >Z tego co mi wiadomo Uzytkownik winien mieć zgodę właściciela
    > budynku na takie zmiany, ale ja nie jestem Użytkownikiem lokalu tylko
    > właścicielem i tylko w obszarze mieszkania chce robić zmiany.

    Nie dość, że nie jesteś właścicielem ziemi na której stoi budynek, nie
    jesteś włascicielem budynku, to nawet, żeby było śmieszniej nie jesteś
    włascicielem mieszkania.

  • 5. Data: 2007-05-27 20:27:15
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.eu>

    .

    > Nie kupiłeś mieszkania, kupiłeś prawo do mieszkania.
    > SM jest włascicielem budynku i twojego mieszkania.

    nie koniecznie, wiem że niektóre spóldzielnie sprzedawały lub
    przekwalifikowały lokale na wlasnościowe z częścią ułamkową wpisaniem do
    ksiegi wieczystej itp

  • 6. Data: 2007-05-27 20:43:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariusz napisał(a):
    > .
    >>
    > nie koniecznie, wiem że niektóre spóldzielnie sprzedawały lub
    > przekwalifikowały lokale na wlasnościowe z częścią ułamkową wpisaniem do
    > ksiegi wieczystej itp

    Księga wieczysta nie zmieni faktu, że nadal będzie to spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu, a nie własność mieszkania.

    A to "sprzedawanie" za ułamek wartości to przekształcanie z tytułu
    lokatorskiego na własnościowy.

    PS: zapoznaj się z pisownią "nie" z różnymi częściami mowy oraz uświadom
    sobie istnienie nie tylko małych liter.

  • 7. Data: 2007-05-27 21:57:58
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

> [...]
    > własnościowe prawo do lokalu, a nie własność mieszkania.
    >
    > A to "sprzedawanie" za ułamek wartości to przekształcanie z tytułu

    <Zainteresowanie>... Przypadkiem moja rodzina ma spoldzielcze prawo
    wlasnosciowe do mieszkania... Czy sa obecnie w mocy jakies przepisy,
    ktore pozwalaja to przeksztalcic na KW, tak jak piszesz? Cos mi sie
    obilo o uszy o jakiejs ustawie... Przyblizysz?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 8. Data: 2007-05-27 22:58:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > pozwalaja to przeksztalcic na KW, tak jak piszesz? Cos mi sie obilo o uszy

    Dwie różne sprawy.
    1. KW możesz załozyć do mieszkania własnościowego ale nie zmieni to statusu
    mieszkania. Przepisy do tego są.
    2. Spółdzielnie sprzedają ułamkową cześć gruntu właścicielom mieszkań i
    wówczas stajesz się współwłaścicielme gruntu i budynku na równych prawach ze
    spółdzielnią. Wówczas w KW gruntu zostajesz wpisany jako współwłaściciel.
    Jak spółdzielnia narobi długów , spłacisz je sam :). Przepisy do tego też
    są, tylko spółdzielniom to opornie idzie, bo ten sposób tak naprawdę
    prowadzi do rozwiązania spółdzielni.