  • 31. Data: 2007-09-20 15:50:24
    Temat: Re: Spadkobierca testamentowy a smierc Spadkodawcy
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:
    > Uczestnikiem postepowania sa spadkobiercy ustawowi, lecz wydaje mi
    > sie, ze tylko w przypadku, kiedy nie ma sporzadzonego testamentu.

    nie tylko

    > A w
    > tym przypadku - jak juz pisalem - jest wszczęte ewentualne inne
    > postępowanie, postępowanie o zachowek. A jak wiadomo, zachowek występuje
    > tylko wtedy, gdy jest sporządzony testament.

    źle wiadomo

    > A niby spadkobiercy ustawowi mieliby to wyjaśnić?

    a dlaczego nie?

    KG

  • 32. Data: 2007-09-20 16:46:36
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > źle wiadomo

    No niestety nie masz racji. Zachowek ma miejsce tylko w przypadku
    sporzadzenia przez spadkodawce testamentu i ma nacelu ochrone interesów
    najblizszej rodziny.

    Andre.

  • 33. Data: 2007-09-20 16:49:21
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:
    > No niestety nie masz racji. Zachowek ma miejsce tylko w przypadku
    > sporzadzenia przez spadkodawce testamentu i ma nacelu ochrone interesów
    > najblizszej rodziny.

    doczytaj
    albo lepiej wskaż przepis :)

    KG

  • 34. Data: 2007-09-20 16:57:36
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > nie tylko

    Przecież gdy spadkodawca sporządził testament to spadkobiercy ustawowi
    tracą swój status "spadkobierców ustawowych". Mogą się oni ubiegać tylko o
    ZACHOWEK a nie o SPADEK. A to jest zupełnie inna sprawa, Powodem jest kto
    inny, a skoro jest to inna sprawa to nie mogą być uczestnikami w nabycia
    spadku.

    Andre

  • 35. Data: 2007-09-20 16:58:07
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > doczytaj
    > albo lepiej wskaż przepis :)

    Pogoogluj.

  • 36. Data: 2007-09-20 18:19:44
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:
    > Przecież gdy spadkodawca sporządził testament to spadkobiercy
    > ustawowi tracą swój status "spadkobierców ustawowych".

    niekoniecznie
    ale to tak na marginesie

    > Mogą się oni
    > ubiegać tylko o ZACHOWEK a nie o SPADEK. A to jest zupełnie inna sprawa,
    > Powodem jest kto inny, a skoro jest to inna sprawa to nie mogą być
    > uczestnikami w nabycia spadku.

    postaraj się zrozumieć art.510 kpc

    KG

  • 37. Data: 2007-09-20 18:21:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:
    > Pogoogluj.

    nie jest to konieczne
    i o ile w internecie jest wiele rzeczy, to nie wszystkie są prawdziwe
    polecałbym raczej, tak na początek, poczytanie jakiegoś podręcznika do
    prawa spadkowego

    KG

  • 38. Data: 2007-09-20 19:21:47
    Od: vel konr <g...@p...onet.pl>

    Andre NH pisze:

> [...]
    > ubiegać tylko o ZACHOWEK a nie o SPADEK. A to jest zupełnie inna sprawa,
    > Powodem jest kto inny, a skoro jest to inna sprawa to nie mogą być

    kolega nawet nie chce naprowadzic cie na zaden trop, wiec moze
    ja to zrobie.

    wyobraz sobie, ze spadkodawca przed smiercia darowal np. synowi
    nieruchomosc, a reszta jego majatku jest nic nie warta.

    nie sporzadzil testamentu, ale czy ta pozostala najblizsza rodzina,
    o ktorej pisales, nie jest jednak w ten sposob jakos tam pokrzywdzona?

    k.

  • 39. Data: 2007-09-20 21:29:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    vel konr wrote:

> [...]
    >
    > nie sporzadzil testamentu, ale czy ta pozostala najblizsza rodzina,
    > o ktorej pisales, nie jest jednak w ten sposob jakos tam pokrzywdzona?

    dodatkowo, czemu wszyscy z definicji zakładają, że testament musi
    rozporządzać całością majatku.

    A jak w testamencie bedzie napisane tylko, że moją ulubioną lalkę daję
    koleżance z klasy, a na temat posiadłości na karaibach nic to co?

  • 40. Data: 2007-09-21 13:00:54
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > A jak w testamencie bedzie napisane tylko, że moją ulubioną lalkę daję
    > koleżance z klasy, a na temat posiadłości na karaibach nic to co?

    Do posiadlosci na karaibach wtedy ubiegają sie spadkobiercy ustawowi. O
    lalke natomiast zabiega spadkobierca testamentowy. Spadkobiercy ustawowi co
    do lalki mogą tylko zabiegac w ramach zachowku.

    Andre