  • 1. Data: 2007-12-17 17:09:05
    Temat: Spadek i Darowizna
    Od: " " <k...@g...pl>

    Moja mama zmarła w 1997. Teraz z ojcem i siostrą chcemy uporządkować sprawy
    prawne bo do tej pory nie było sprawy spadkowej. Jest dom i działka która
    była właśnością mamy i ojca. Poza tym ojciec chce przepisać całość na mnie i
    siostre. Złożyliśmy już wniosek do sądu o stwierdzenie praw do spadku,
    sprawa odbędzie się pod koniec grudnia 2007. Mam pytanie czy po
    przeprowadzeniu sprawy spadkowej należy zakładać drugą sprawę żeby ojciec
    mógł przepisać dom i działkę na mnie i siostre czy trzeba sie udać do
    notariusza i tam ojciec da nam dom i działkę jako darowiznę? Jakie są koszty
    takiego postępowania? Pzdr.

  • 2. Data: 2007-12-17 18:46:39
    Temat: Re: Spadek i Darowizna
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > mógł przepisać dom i działkę na mnie i siostre czy trzeba sie udać do
    > notariusza i tam ojciec da nam dom i działkę jako darowiznę? Jakie są

    Wystarczy do notariusza. Koszta są procentem od wartości więc musisz je
    policzyć. Pogooglaj "dział spadku opłaty". Poza tym odpisy aktów urodzenia,
    księgi wieczyste itd. w sumie pareset złotych. Podatku od spadku i darowizny
    po rodzicach już nie ma.