  • Data: 2015-10-23 09:01:56
    Temat: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 19 października 2015 16:56:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale jak to jest - powiedzmy ze dziadek mial jakas nieruchomosc i
    > dlugi, przychodzi komornik, i co - wystarczy mu powiedziec - a zajmuj
    > pan te nieruchomosc wraz z zawartoscia i zegnamy sie ?
    Mój przypadek:
    Po śmierci ojca odziedziczyłem udział 1/3 z 1/2(czy jakos tak jest to zapisane) w
    nieruchomości wartej ok 0,5mln.
    Na tą chwile ten udział jest niewiele wart bo jest nioezbywalny praktycznie- kto kupi
    udział 1/3 z 1/2 w zamieszkałym domu?
    Wartość materialna będzie to miało w momencie gdy wszyscy właściciele zechcą tą
    nieruchomość sprzedać wtedy po prostu proporcjonalnie podzielimy się kasą.
    I teraz wyobraźmy sobie sytuacje że ojciec oprócz tej nieruchomości mógł mieć np.
    jeszcze 10tys kredytu.
    Nawet gdybym przyjął spadek z dobrodziejstwem... to i tak gdybym tego długu
    dobrowolnie spłacać nie chciał komornik zajął by inne/łatwiej zbywalne składniki
    mojego majątku. Bo co z tego że wystawiłby na licytację mój udział w nieruchomości
    jeśli najprawdopodobniej nikt by tego nie kupił