    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Date: Fri, 2 Oct 2015 16:30:27 -0500

    Budzik wrote:
    > Mam pytanie o procedurę oraz ewentualne koszty postepowania w pewnej
    > sprawie spadkowej.
    >
    > Rodzice + 3 pełnoletnich, zonatych synów.
    > Pare lat temu zmarł ojciec. Nie było nic załatwiane spadkowo.
    > Teraz zmarła mama.
    >
    > W spadku pozostawiła malutkie mieszkanko spoldzielcze, własnosciowe.
    >
    > Jak teraz załatwić kwestię dziedziczenia i jakie sa ewentualne koszty.
    > Nie ma zadnego konfliktu, bracia sa zgodni ze kazdy dziedziczy 1/3.
    >
    > Trzeba założyc sprawe sadową, czy wystarczy wizyta u notariusza?

    w zasadzie to dwie sprawy spadkowe. po ojcu i po matce.
    Nie jestem pewien czy u notariusza załatwisz sprawę po ojcu bo jeden ze
    spadkobierców ojca (matka) nie zyje.
    Ale zadzwon do notariusza i zapytaj.

    > Jakie koszty? Jakis podatek?

    U notariusza (jak sie da) macie to od reki, ale wszyscy musza byc obecni.
    Wychodzi trochę drożej nzi sąd ale od razu. 500 zl powinno wystarczyc.
    Papierek u notariusza załatwia wszystko nic wiecej po za drukami do US
    nie trzeba skłądać.

    Sąd. 50 zł, ale pewnie z 6 miesiecy to potrwa. Potem trzeba pisać o
    wydanie pisemnego postanowienia, czekac az sie go dostanie i zlozyc
    druki do US, zeby nie zapłacić podatku.

    > Pytanie dodatkowe:
    > Czy gdyby bracia umówili się, ze zgodza sie ze dziedziczy mieszkanie tylko
    > jeden z nich to cos zmieni w kontekscie kosztów ktore trzeba będzie
    > poniesć?

    To już dział spadku. mozecie i u notariusza i w sadzie załatwić przy
    okazji. Jakies dodatkowe opłaty są, ale nie jakiejs kosmiczne.
    Warto bo od razu załatwia problem co jest czyje.