  • 1. Data: 2002-10-02 08:38:22
    Temat: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: "Marek S." <m...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów

    Mam taki oto problem:

    Mam zamiar kupić nieruchomość - garaż. Znalazłem odpowiedni,
    ustaliłem wstępnie cenę i warunki.
    I teraz przyszło do ustalania kto jest jego właścicielem.
    Z wstępnych informacji wynika, że garaż mieli rodzice osoby
    od której chcę to kupić. Teraz oni już nie żyją, zostało przeprowadzone
    postępowanie spadkowe. Majątek ten podzielony został równo na dzieci
    tj.: dwóch braci.

    I teraz moje pytanie:

    Od kogo kupuję nieruchomość? Od każdego brata oddzielnie, od nich razem.
    Chodzi o to jak by wygladała umowa.

    Jak sprawdzić czy są właściceilami?
    Czy samo postanowienie sądu o nabyciu spadku wystarczy?

    Prosiłbym o odpowiedź

    Marek S.

  • 2. Data: 2002-10-02 08:56:20
    Temat: Re: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Od kogo kupuję nieruchomość? Od każdego brata oddzielnie, od nich razem.
    > Chodzi o to jak by wygladała umowa.

    Od obu jednoczesnie. No chyba, ze wczesniej jeden z nich sprzeda swoje
    udzialy bratu. Ewentualnie jeden z braci moze napisac notarialne
    pelnomocnictwo drugiemu.

    > Jak sprawdzić czy są właściceilami?
    > Czy samo postanowienie sądu o nabyciu spadku wystarczy?

    Teoretycznie powinni byc wpisani w ksiedze wieczystej. Musisz sie udac do
    oddzialu sadu wlasciwego ze wzgledu na polozenie tej dzialki i sprawdzic
    to w ksiedze. Ale jesli od wyroku sadu minelo niewiele czasu, to wpisu
    tam nie bedzie.

  • 3. Data: 2002-10-03 08:52:59
    Temat: Odp: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: "Marek S." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...

> [...]
    > oddzialu sadu wlasciwego ze wzgledu na polozenie tej dzialki i sprawdzic
    > to w ksiedze. Ale jesli od wyroku sadu minelo niewiele czasu, to wpisu

    Wiem, ze na taki wpis czeka się dość długo.
    Nie jestem pewien czy bracia wystąpili o stosowną zmanę (czy muszą?).
    Co wtedy? Czy mogę nabyć nieruchomość od nich wiedząc, że w KW figuruje
    ktos inny (spadkodawca), a oni mają tylko postanowienie sądu o nabyciu
    spadku?

    A jeśli zmiana wpisu w KW jest w trakcie?

    Marek S.

  • 4. Data: 2002-10-03 21:01:53
    Temat: Re: Odp: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: "Elżbieta " <f...@N...gazeta.pl>

    Marek S. <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy mogę nabyć nieruchomość od nich wiedząc, że w KW figuruje
    >
    > A jeśli zmiana wpisu w KW jest w trakcie?

    tak, możesz od nich kupić, nawet wówczas gdy nie ma wpisu. Wydział Ksiąg
    Wieczystych dokona odpowiednich wpisów po przedłożeniu mu przez notariusza
    aktu notarialnego. Będzie tam wniosek o uzupełnienie zaległych i aktualnych
    wpisów. POdstawa to postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku przez obu
    braci.
    freni

  • 5. Data: 2002-10-04 06:41:22
    Temat: Odp: Odp: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: "Marek S." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Elżbieta <f...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:anib81$t7k$...@n...gazeta.pl...

> [...]
    aktualnych
    > wpisów. POdstawa to postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku przez obu

    Dziękuję za odpowiedź.

    I jesze jedno pytanie. A co z opłatą za wpis do KW?
    Czy będzie liczony wielokrotnie tzn. za uzupełnienie zaległego wpisu
    (za każdego spadkobiercę osobno)
    a później za wpisanie kupujacego jako nowego właściciela?

    Bo wyszłoby to w tym przypadku 3 x stawka_za_zmianę_zapisu_w_KW!

    Marek S.

    Marek S.

  • 6. Data: 2002-10-04 20:49:11
    Temat: Re: Odp: Odp: Spadek a sprzedaż nieruchomości
    Od: "Elżbieta " <f...@N...gazeta.pl>

    Marek S. <m...@p...onet.pl> napisał(a):..

> [...]
    >
    > Bo wyszłoby to w tym przypadku 3 x stawka_za_zmianę_zapisu_w_KW!
    >
    > W akcie not. będą dwa wnioski, za kt. zapłci kupujący. Jednym wnioskiem
    będą wpisani spadkobiercy.
    freni