  • 41. Data: 2023-03-29 13:30:46
    Temat: Re: Spadek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 09:30:57 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Kolejny wesołek. Weź ty przeczytaj se te artykuły K.C. które wspomniałem.
    > Jest to jednoznaczne, kategoryczne stwierdzenie nie przewidujące wyjątków.

    Jesli sąd nie stwierdzi nabycia, to widac ma dobre, ustawowe powody
    No chyba, zeby nie, bo to pierwszy raz sąd źle zadziała?

    J.

  • 42. Data: 2023-03-29 14:29:04
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 11:45:12 +0200, użytkownik Liwiusz napisał:

    > Uprawnia chociażby do otrzymywania pożytków ze spadku. Oczywiście do
    > odebrania dopiero wówczas,

    Jak można otrzymać bez odebrania?

    --
    Jacek

  • 43. Data: 2023-03-29 14:34:22
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 12:36:10 +0200, użytkownik cef napisał:

    > Np jako domniemany spadkobierca ustawowy zobowiązany jest do utrzymania
    > nieruchomości spadkodawcy i opłacania bieżących wymaganych czynszów

    To powiedziałeś do czego jest zobowiązany. Ale nie powiedziałeś do czego
    nabycie spadku (w sensie K.C.) uprawnia.
    Dobrze by było też gdybyś powiedział co ma zrobić z poniesionymi kosztami
    utrzymania spadku spadkobiorca który w dobrej wierze domniemywał że jest
    spadkobiorcą ale w końcu się sądownie okazało że nie jest? Sąd zasądzi
    zwrot kosztów od rzeczywistego spadkobiorcy?

    --
    Jacek

  • 44. Data: 2023-03-29 14:47:59
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 13:13:39 +0200, użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jak najbardziej sąd może orzec, że nic z chwilą śmierci spadkodawcy nie
    > nabyłeś.

    I tu się mylisz. Sąd nie może orzec że nie nabyłeś. Sąd może orzec że nie
    jesteś spadkobiorcą (tylko tak sądziłeś) :) Najbliżej trafił J.F.

    --
    Jacek

  • 45. Data: 2023-03-29 14:52:47
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 13:28:28 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > art 922 1. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego
    > śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejsze

    OK, w tym np. prawo do zarządzania mieszkaniem (szerzej nieruchomościami)
    oraz majątkiem ruchomym, włącznie z jego wynajmem lub zbyciem?

    --
    Jacek

  • 46. Data: 2023-03-29 14:53:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 14:29, Jacek pisze:

    > Jak można otrzymać bez odebrania?

    Odebrać możesz jak już udowodnisz, że jesteś spadkobiercą. Po raz
    czwarty napiszę, to że powiesz "uwierz, mordo", nie znaczy, że ktoś ma
    ci płacić. Dorośnij.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2023-03-29 14:54:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 14:34, Jacek pisze:
    > Sąd zasądzi
    > zwrot kosztów od rzeczywistego spadkobiorcy?

    Tak, a w czym problem?

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2023-03-29 14:55:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 14:47, Jacek pisze:

    > I tu się mylisz. Sąd nie może orzec że nie nabyłeś. Sąd może orzec że nie
    > jesteś spadkobiorcą (tylko tak sądziłeś) :) Najbliżej trafił J.F.

    Semantyka. Skoro orzeknie, że nabył X, to znaczy, że nie ty. Zwłaszcza
    jeśli taki wniosek o stwierdzenie nabycia sam złożysz.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2023-03-29 15:21:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 12:52:47 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > OK, w tym np. prawo do zarządzania mieszkaniem (szerzej nieruchomościami)
    > oraz majątkiem ruchomym, włącznie z jego wynajmem lub zbyciem?

    Teoretycznie, bo w praktyce to zacznie sie od:
    -czy pan jest wlascicielem mieszkania?
    -czy ma pan poswiadczenie dziedziczenia?

    Ty sobie mozesz mowic, ze wszystko ustalone, kazdy inny organ mowi, ze
    nie masz papieru.

    No ale ciekawe jak to z czynszem za najem ... wplywal zgodnie z umową
    na konto zmarlego, bank jak sie dowie, to konto zablokuje :-)

    J.

  • 50. Data: 2023-03-29 15:41:26
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 15:21:07 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > No ale ciekawe jak to z czynszem za najem ... wplywal zgodnie z umową na
    > konto zmarlego, bank jak sie dowie, to konto zablokuje

    Nie w tą stronę kombinuj. Po zmarłym zostało mieszkanie które spadkobiorca
    chciałby wynająć lub sprzedać. Ma do tego prawo w oparciu o art. 924,925
    K.C.?

    --
    Jacek