  • 1. Data: 2005-01-30 11:54:58
    Temat: Spadek
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Witam

    Być moze mojej biednej mamie należy się spadek ;-)
    Sytuacja wygląda tak.

    Było Troje rodzeństwa.

    S1 B1 B2

    Dom najprawdopodobniej (w trakcie sprawdznia) był własnością B1 Ewentualnie
    po połowie(S1 i B1)
    B1 niedawno zmarł, nie miał żony ani dzieci.
    S1 i B2 zmarli już dawno.

    S1 miała 1 dziecko D1, które zamieszkuje dom B1 od dawna. S1 też tam
    mieszkała.
    B2 miał dzieci S1, S2, C1, C2, C3, C4. C2 i C3 także nie żyją.

    Pytanie komu należy się spadek po B1?
    Jakie szanse na spadek ma C1?
    Mam nadzieje, że jasno określiłem warunki tego zadania ;-))
    Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Arch

  • 2. Data: 2005-01-30 12:24:47
    Temat: Re: Spadek
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Archangell napisał(a):
    > Pytanie komu należy się spadek po B1?
    > Jakie szanse na spadek ma C1?

    Po B1 dziedziczą dzieci rodzeństwa (bo zakładam że rodzice B1 nie żyją).
    Ewentualnie jeszcze wnuki jeśli
    C2 i C3 miały dzieci i zmarły po B1.

    KG

  • 3. Data: 2005-01-30 16:54:21
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    > Po B1 dziedziczą dzieci rodzeństwa (bo zakładam że rodzice B1 nie żyją).
    Tak rodzice B1 nie żyją.

    > Ewentualnie jeszcze wnuki jeśli
    > C2 i C3 miały dzieci i zmarły po B1.

    C2 i C3 zmarły przed B1 zatem wnuki nie.

    Jeszcze jedno pytanie. Czy D1 z racji wieloletniego zamieszkiwania
    domu B1 nie posiada większych praw do spadku?
    Czy po prostu wszystkim spadkobiercom należy się "po równo"?

    Arch

  • 4. Data: 2005-01-31 08:44:46
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Archangell wrote:

    > Dzięki za szybką odpowiedź.

    > Tak rodzice B1 nie żyją.

    Pytanie czy zyli w chwili smierci spadkodawcy...

    > C2 i C3 zmarły przed B1 zatem wnuki nie.

    Ale namieszaliscie....

    Art. 934. Jeżeli którekolwiek z rodzeństwa spadkodawcy nie dożyło otwarcia
    spadku pozostawiając zstępnych, udział spadkowy, który by mu przypadał,
    przypada jego zstępnym. Podział tego udziału następuje według zasad, które
    dotyczą podziału między dalszych zstępnych spadkodawcy.

    Tak wiec sprawa jest prosta..
    potomstwo siostry nabywa jako jej zstepni polowe spadku, potomstwo brata
    nabywa druga polowe...

    > Jeszcze jedno pytanie. Czy D1 z racji wieloletniego zamieszkiwania
    > domu B1 nie posiada większych praw do spadku?

    Nie..

    > Czy po prostu wszystkim spadkobiercom należy się "po równo"?

    Wszystkim WEDLUG UDZIALU...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-31 12:57:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bo napisał(a):

    > Ale namieszaliscie....

    Bo miało byc przed, a nie po :)

    KG

  • 6. Data: 2005-01-31 13:06:18
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    kam wrote:

    > Bo miało byc przed, a nie po :)

    za zuzo zamieszania...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-31 15:04:42
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    >

    > Tak wiec sprawa jest prosta..
    > potomstwo siostry nabywa jako jej zstepni polowe spadku, potomstwo brata

    Nie uściśliłem wszystkiego dokładnie i stąd pewne wątpliwości.
    Aby zakończyć kwestie dodam:

    Zarówno rodzice spadkodawcy, jego brat i siostra oraz 2 córki brata
    spadkodawcy
    zmarli przed spadkodawcą ( B1 )

    Zatem podział nie powinien być na 5 żyjących spadkobierców? (po 20%?)

    Arch