    Date: Wed, 29 Mar 2023 08:57:14 +0200
    Subject: Re: Spadek
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 08:49, Jacek pisze:

    > To po jaką cholerę mi jakieś stwierdzenie skoro już z mocy prawa spadek
    > nabyłem?

    Tobie może być po nic. Nie ma obowiązku posiadania stwierdzenia nabycia
    spadku. Jeśli jednak chcesz przed osobami trzecimi uchodzić za
    właściciela, to musisz to jakoś udowodnić. Twoje "uwierz, mordo" to za mało.

    > A co jeśli sąd orzecze że go nie nabyłem?

    No to nie nabyłeś. Co zadajesz głupie pytania, niczym JF?

    > W końcu ten sąd nie jest
    > obligatoryjnie zobowiązany orzec stwierdzenie nabycia. Więc jeśli orzecze
    > że nie nabyłem a paragrafy K.C. mówią że nabyłem to kto będzie miał rację?

    Jeśli orzeczenie jest prawomocne, to nie nabyłeś.

    --
    Liwiusz