    From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sol na ulicach i powodowane szkody
    Date: Wed, 15 Jan 2003 21:25:42 +0100

    Użytkownik "Marcin Lisiecki" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:MPG.188fd12afa8dfe639896a3@news.chello.pl...
    > Zastanawiam sie wlasnie nad pewna sprawa... Od jakiegos czasu zrobilo
    > sie chlodno, na ulicach pojawia sie sporo sniegu, a wtedy do akcji
    > ruszaja wszelkiego rodzaju piaskarki oraz inne urzadzenia posypujace
    > nasze drogi.
    >
    > Ulice najczesciej posypywane sa piaskowo-solna papka. Zawarta w niej sol
    > pwoduje niszczenie obuwia. Po zaledwie miesiacu uzytkowania sol
    > pozostawila widoczne na obuwiu slady.
    >
    > Prawde mowiac, nie mam zamiaru co miesiac wydawac po 500-600 zl na nowe
    > buty, gdyz wole te pieniadze przeznaczyc na inne wydatki.

> [...]

    Nie chcę być złośliwy ale czy komuś w głowie się nie poprzewracało ?
    Masz inny pomysł aby nie łamać nóg, rąk i nie dopuszczać do wypadków na
    drogach ? W okresie świąt i nowego roku byłem w Niemczech w Hamburgu tam
    sypali piasek z solą gruboźniarnistą tonami, kilkakrotnie więcej niż u nas
    ale drogi za to w mieście były czarne pomimo kilkustopniowego mrozu i opadów
    śniegu a buty to nie po miesiącu a po kilkunastu minutach były białe od soli
    ( mam ślady do dziś pomimo mycia i pastowania). Pewne rzeczy są robione z
    konieczności lub zwyczajowo i z tym trzeba się godzić bo większość chce aby
    sypano lub są za tym racjonalne przesłanki. No ale jak facet nosi buty za
    500-600 złotych może dla niego są najważniejsze. Może trzeba się spytać kogo
    pozwać za mrozy i opady śniegu bo przecież to on jest winny. Nie jestem za
    sypaniem soli bo to też nieekologiczne ale żeby zaraz odszkodowanie? Nie
    dajmy się zwariować !