  • Data: 2003-01-15 21:09:23
    Temat: Re: Sol na ulicach i powodowane szkody
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Lisiecki wrote:
    >masz racje, ze nie mamy co dawac sie zwariowac :-) Prawde mowiac,
    >domyslam sie, ze gdyby komus zostalo wyplacone za cos takiego
    >odszkodowanie, to za chwile posypala by sie wielka lawina roszczen o
    >odszkodowania rowniez za zniszczenia samochodow i wielu innych rzeczy.

    ZTCW te zniszczenia są w sumie większe niż butów :)

    >Natomiast jesli panstwo lub urzad dzialaja na nasza szkode (czasem dosc
    >znaczna - tu przyklad nienajtanszego obuwia), to raczej trudno sie
    >doprosic o jakas reakcje, a wszelkie proby wyjasnienia sprawy spotykaja
    >sie z usmiechem politowania na twarzy, pukaniem w czolo i tym podobnymi
    >gestami.

    Nie jest to (IMHO) działanie na szkodę a raczej skutek uboczny
    działania na korzyść ;) - np. duża ilość wypadków w zimie mogłaby
    byc nieporównanie bardziej dotkliwa niż zniszczone buty czy szybciej
    rdzewiejące auta.
    Oczywiście pozostaje problem tego, czy są jakieś inne środki równie
    skuteczne w walce z lodem za to mniej agresywne, ale tu się nie
    wypowiem. Sądząc z tego co widziałam w innych krajach (sól jest
    najczęściej używana) to raczej nie. W Japonii np. też solili a czasem
    było coś takiego niebieskawego, ale po tym buty niszczyły się tak samo
    więc to też chyba była jakaś sól.
    Czyli chyba jest to po prostu tzw. mniejsze zło ;)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl