  • 31. Data: 2011-10-18 06:05:04
    Temat: Re: Smsy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2011 16:50, Piotr M pisze:

    > Czyli jak wysyłasz z neta smsa, z dowolnie wybranym numerem nadawcy, to
    > numer centrum automatycznie poprawnie się też wpisuje? Teoretycznie, to
    > niemożliwe przecież, bo taka strona www musiałby pierw sprawdzać jaki to
    > jest nr centrum wiadomości danego numeru nadawcy. A przecież nr centrum
    > nadawcy smsa zawsze jest dołączony do smsu, bo przecież można wybrać
    > opcję w telefonie aby odpowiedzieć poprzez ten sam numer centrum
    > wiadomości nadawcy.

    Pisałem o manipulowaniu SMSami u odbiorcy.

  • 32. Data: 2011-10-18 06:20:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2011 23:02, Robert Tomasik pisze:

    > I tu trafiasz w sedno sprawy. Jeśli spreparujemy SMS-a w telefonie
    > odbiorcy, to nie bedzie śladu transmisji w centrach oraz na koncie
    > nadawcy.

    Niby tak... Z drugiej strony: czy brak śladu jest dowodem nieistnienia?
    Może np. system już to skasował albo nastąpił jakiś inny błąd w rejestracji.

    > Jeśli spreparujemy tego SMS-a poprzez przerobienie faktycznie
    > wysłanego SMS-a, to jeszcze pozostaje szansa wykrycia, że nie zgadza sie
    > rozmiar wiadomości.

    To jest trywialne.

    > Po za tym w telefonie nadawcy bedzie oryginalny SMS.

    "To on zmienił!"

    Poza tym - skąd wiesz, że będzie? Mógł skasować.

    > Po za tym wszystkie serwery przejściowe zachowają ślad po transmisji w
    > postaci sum kontrolnych plików. Nie spotkałem się z tym, by ktoś

    Jesteś pewien?

    Poza tym - jeśli to jest jakieś proste CRC to odpowiednia fabrykacja
    treści też jest dość prosta.

  • 33. Data: 2011-10-18 06:22:36
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-18 08:04, Andrzej Lawa pisze:

    > Jest mnóstwo programów do dłubania w pamięci telefonów.

    Jakiś konkret?

    JK

  • 34. Data: 2011-10-18 07:22:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2011 08:22, JK pisze:

    > Jakiś konkret?

    Use Google, young Jedi.

    Pomijam taki detal, że nie mam szklanej kuli, która by mi powiedziała,
    jaki masz telefon...

  • 35. Data: 2011-10-18 09:17:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@b...org> writes:

> [...]

    (Tu było moje pytanie o prawo, nie wiedzieć czemu wycięte... 8-) )

    > IMHO nic. Suma kontrolna pliku nie ma nic wspólnego z
    > przechwytywaniem/rejestrowaniem korespondencji i w zasadzie można ją
    > podciągnąć pod zapewnienie poprawności przekazu.

    No ale można sobie wyobrazić sytuację, że np. jakiś przepis nakazuje
    przechowywać takie dane, albo odwrotnie, że jest enumeratywna lista
    parametrów, które należy przechowywać, a innych nie wolno.

    Nie wiem, dlatego pytam.

    MJ

  • 36. Data: 2011-10-18 18:32:20
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-18 09:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Use Google, young Jedi.
    >
    > Pomijam taki detal, że nie mam szklanej kuli, która by mi powiedziała,
    > jaki masz telefon...

    Proszę bardzo, Samsung LG-S310

    A wracając do meritum. Z twoich poprzednich
    wypowiedzi wynika, że zmiana treści
    otrzymanego SMSa to bułka z masłem. Tymczasem
    okazuje się, że "mnóstwo programów" służących
    do tego celu istnieje jedynie w twojej wyobraźni.

    IMO w dobie zaawansowanych technologicznie
    telefonów komórkowych, taka operacja jest
    możliwa ale wymaga nie tylko specjalistycznego
    oprogramowania ale też odpowiedniego sprzętu.
    Co czyni ją praktycznie niewykonalną dla
    przeciętnego obywatela, wliczając w to takiego
    spryciarza jak ty.

    JK

  • 37. Data: 2011-10-18 23:13:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin JK

> [...]
    > oprogramowania ale też odpowiedniego sprzętu. Co czyni ją praktycznie
    > niewykonalną dla przeciętnego obywatela, wliczając w to takiego

    Jak ktoś chce kogoś wrobić to wykona, spokojna głowa. Albo znajdzie
    kogoś, kto zrobi to za niego. Zejdź na ziemie, nie jesteś wśród harcerzy.

  • 38. Data: 2011-10-19 06:29:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2011 20:32, JK pisze:

> [...]
    > treści otrzymanego SMSa to bułka z masłem. Tymczasem okazuje się, że
    > "mnóstwo programów" służących do tego celu istnieje jedynie w twojej

    Albo ty nie umiesz szukać. I bardzo dobrze, jeszcze by ci coś do głowy
    przyszło...

> [...]
    > oprogramowania ale też odpowiedniego sprzętu. Co czyni ją praktycznie
    > niewykonalną dla przeciętnego obywatela, wliczając w to takiego

    LOL

    Im bardziej telefon zaawansowany, tym właśnie więcej można z nim zrobić.

  • 39. Data: 2011-10-19 14:01:39
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-19 08:29, Andrzej Lawa pisze:

    > Albo ty nie umiesz szukać. I bardzo dobrze, jeszcze by ci coś do głowy
    > przyszło...

    Serwujesz same ogólniki. KONKRET poproszę

    > LOL
    >
    > Im bardziej telefon zaawansowany, tym właśnie więcej można z nim zrobić.

    W jaki sposób? Nie bądź jołopem i podaj w
    końcu jakiś przykład!

    JK

  • 40. Data: 2011-10-19 14:30:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.10.2011 16:01, JK pisze:

    > W jaki sposób? Nie bądź jołopem i podaj w końcu jakiś przykład!

    Nie będę pomagał jakiemuś głąbowi "hakować" SMSy w telefonach.

    Zwłaszcza za darmo ;->