  • 1. Data: 2009-02-10 08:59:54
    Temat: Śmietnik przy oknach
    Od: " Maja" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam.

    Wspólnota wybudowała nam altankę śmietnikowo w odległości 10 m od okna i 12
    m od dugiego okna. Protestowaliśmy kilka razy, ale niestety nic to nie dało.
    Czy jest możliwość zmuszenia wspólnoty do przeniesienia altanki. Jesteśmy
    współwłaścicielami działki na której stoi blok i śmietnik, więc mamy chyba
    prawo o tym decydować. Proszę o rade co możemy zrobić?

    Maja

  • 2. Data: 2009-02-10 10:12:50
    Temat: Re: Śmietnik przy oknach
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Rozporządznie w sprawie usytuowania budynków mówi o odległościach śmietnika
    od budynku wielorodzinnego i o ile pamiętam to podane odległości podane
    przez ciebie są ok. Pozatym jeśli jesteś członkiem wspólnoty mieszkaniowej
    (współwłaściciel działki jak piszesz) to owszem masz prawoi decydowac
    większością głosów na zebaniu wspólnoty.

  • 3. Data: 2009-02-10 14:38:02
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Nie było nas na zebraniu, ale podpisywałam zgodę. Jednak nie wiedziałam
    wtedy, że ten śmietnik ma być pod naszymi oknami. Odległości były mierzone
    od okien, od budynku jest mniej niż 10 metrów. Czy jest jakiś sposób, żeby
    zlikwiować ten śmietnik pod naszymi oknami? Dzieci mają alerigie i obawiam
    się jak to wpłynie na ich zdrowie. Poza tym w lato będie po prostu
    smród.Proszę o pomoc

  • 4. Data: 2009-02-10 14:40:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > zlikwiować ten śmietnik pod naszymi oknami? Dzieci mają alerigie i obawiam
    > się jak to wpłynie na ich zdrowie. Poza tym w lato będie po prostu

    10, 12 metrów to jest duża odległość, sam mam śmietnik w takiej
    odległości (czyli po drugiej stronie uliczki osiedlowej) i żadnych
    nieprzyjemności nie widzę z tego powodu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-02-10 15:02:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    "Rozdział 4
    Miejsca gromadzenia odpadków stałych
    § 22.
    2. Miejscami, o których mowa w ust. 1, mogą być:
    2) wyodrębnione pomieszczenia w przyziemiu budynków z bezpośrednim wyjściem na
    zewnątrz, zaopatrzonym w daszek o wysięgu co najmniej 1 m, mające ściany i podłogi
    zmywalne, punkt czerpalny wody, kratkę ściekową, wentylację grawitacyjną oraz
    sztuczne oświetlenie,
    § 23.1. Odległość zadaszonych osłon lub pomieszczeń z pojemnikami na odpadki stałe, o
    których mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 powinna wynosić co najmniej 10 m od okien i drzwi do
    budynków z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi [...]."
    JaC
    PS. Oczywiście łatwiej podpisać gdy się mysli, że to pod oknami tego sq.......a
    sąsiada będzie ;-))

    -----

  • 6. Data: 2009-02-18 09:32:30
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Podbijam post. Może ktoś coś doradzi?
    Czy nasz sprzeciw w tej sprawie jet nieważny?