  • Data: 2006-01-22 21:10:00
    Temat: Re: Śmierć osoby na którą jest jednoosobowa DG raz jeszcze...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sg napisał(a):

> [...]

    Dlatego wcześniej pisałem, żeby grono potencjalnych spadkobierców albo
    udzieliło jednej osobie pełnomocnictwa do zarządu albo wynajęło kogoś
    innego.

    > to może podrążę temat dalej, np tutaj:
    > http://www.ipis.pl/artykul.php?idartykul=1067&poddzi
    al=Likwidacja%20firmy
    > jest jasno napisane że w przypadku likwidacji firmy robi się spis z
    > natury i płaci zaległe podatki itd. Towar, który jest w sklepie i inne
    > rzeczy wchodzą do masy spadkowej i raczej średnio to widzę, że można tym
    > dysponować przed orzeczeniem sądu i zapłaceniem podatku od spadku.
    > Czy poprzednie posty mam rozumieć w ten sposób, że jak ktoś umiera, to
    > nie następuje automatyczne likwidowanie firmy...

    Przecież ten artykuł mówi o czymś zupełnie innym.

    Ostatnio był nawet
    > artykuł w Forbsie o testamentach i był przykład firmy Ajmex z Płocka,
    > która była prowadzona jako indywidualna DG, po śmierci właściciela
    > trzeba było wszystko sprzedać i zwolnić prawie 500 osób, więc jak to
    > jest, bo raczej taka firma jak Ajmex miała chyba niezłych prawników, co?

    I właśnie sam sobie zaprzeczyłeś. DG po śmierci przedsiębiorcy nie istnieje

    > A do tego może wszyscy którzy coś piszą podali by podstawę prawną
    > twierdzeń z poprzednich postów, bo chętnie bym się dowiedział gdzie to
    > jest opisane i jak ma się do ustaw cytowanych w artykule z powyższego
    > linka.

    Dokładnie te same + ew. kodeks cywilny, w zakresie spadków

    M.